Дятлы из АМКУ проснулись и выдали рекомендации вместо того, чтобы наказать Ощадбанк и потребовать разрушить его монополию:
АМКУ надав рекомендації Київській міськраді стосовно дотримання вимог обслуговування власників «Картки киянина».
➡️Антимонопольний комітет України на своєму засіданні 02 травня 2024 року надав Київській міській раді рекомендації, метою яких є здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Проєкт «Муніципальна картка «Картка киянина» запроваджено у Києві з метою підвищення соціального захисту малозабезпечених верств населення міста, впорядкування механізмів надання пільг, їх обліку та адресності, надання сервісів, послуг і знижок, розвитку безготівкових форм розрахунків.
Право на отримання «Картки киянина» мають, зокрема пільгові категорії громадян міста.
Положенням про багатофункціональну електронну картку «Муніципальна картка «Картка киянина», затвердженим рішенням Київської міської ради від 20 грудня 2018 року № 549/6600 «Про запровадження в місті Києві багатофункціональної електронної картки «Муніципальна картка «Картка киянина», передбачено, що банки-учасники проєкту не можуть відмовляти у прийнятті документів від осіб, які мають право на отримання вказаної картки, та в будь-який спосіб вимагати від осіб придбання інших банківських продуктів або послуг як умову оформлення та видачі муніципальної картки «Картка киянина».
Разом з цим, Комітетом встановлено, що до ВО КМР (КМДА) надходили звернення громадян на дії АТ «Ощадбанк», як одноосібного учасника проєкту «Муніципальна картка «Картка киянина», зокрема щодо:
▪️ нав’язування власникам муніципальної картки «Картка киянина» додаткових послуг (наприклад, відкриття кредитної лінії);
▪️ відмови в оформленні муніципальної картки «Картка киянина»;
▪️ встановлення вимоги оформлення пенсії в АТ «Ощадбанк», як передумови отримання муніципальної картки «Картка киянина».
Однак, ВО КМР (КМДА) та/або його структурні підрозділи не вживали заходів реагування на вчинення АТ «Ощадбанк» вказаних дій.
При цьому банківські картки, які випускаються поза межами проєкту «Муніципальна картка «Картка киянина» та банківські картки інших банків, не передбачають такого переліку послуг соціального характеру, які можна отримати, використовуючи муніципальну картку «Картка киянина». Тобто особи, які зацікавлені в отриманні соціальних послуг, які надає муніципальна картка, не можуть отримати їх в інший спосіб, ніж оформлення картки у банку-учаснику проєкту.
Відсутність чітко врегульованих процесуальних засад, спрямованих на запобігання, а також своєчасне виявлення та реагування на порушення банками-учасниками проєкту «Муніципальна картка «Картка киянина» заборони нав’язування додаткових послуг або відмови у видачі муніципальної картки, може призвести до встановлення невигідних умов обслуговування та до вчинення банками-учасниками проєкту дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
У зв’язку з цим, Комітет рекомендував Київській міській раді вжити заходів, спрямованих на врегулювання процесуальних засад (процедур) запобігання, виявлення та реагування на невиконання банками-учасниками проєкту «Муніципальна картка «Картка киянина» вимог Положення про багатофункціональну електронну картку «Муніципальна картка «Картка киянина», затвердженого рішенням Київської міської ради від 20 грудня 2018 року № 549/6600.