Автор Тема: Новости Лайф (lifecell)  (Прочитано 411180 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн HART

  • Знаменитый писатель
  • ***
  • Сообщений: 2760
  • Пол: Мужской
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1860 : 10, Июнь 2015, Среда, 21:08:57 pm »
Такие действия обречены на провал и негатив.
У поклонников интера все действия будут обречены на провал и негатив. Уже даже Химича подтянули :)
Я не поклонник, а пользователь.





Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1861 : 10, Июнь 2015, Среда, 21:32:58 pm »
Что значит даже Химича? Это что, икона или гуру? Охрименко, только телекомовский. Причём у Охрименко нархоз за плечами, у этого пищевой.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!


BBerry

  • Гость
Re: Новости Лайф
« Ответ #1862 : 10, Июнь 2015, Среда, 21:49:07 pm »
Это что, икона или гуру?
Я этого не говорил. Ладно, больше упоминать не буду ;)

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1863 : 10, Июнь 2015, Среда, 21:55:44 pm »
Это что, икона или гуру?
Я этого не говорил. Ладно, больше упоминать не буду ;)
Я не к тому, что не надо упоминать, а к тому, что это выброшенные деньги. Во-первых, видны белые нитки, а во-вторых, нужно искать подходы к молодняку - студентам, старшим школьникам. Нафталин здесь бесполезен.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн Барабака

  • Начинающий писатель
  • *
  • Сообщений: 82
  • Пол: Мужской
  • награды Бронзовый Дарвин
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1864 : 10, Июнь 2015, Среда, 23:34:26 pm »
Важен конечный результат
Не совсем. Чем дольше будет сохранятся разница в покрытии между операторами, тем сильнее будет перетекание. И никакими коврами это потом не исправить.
Тема всеми очень перегрета. По анализу общения с абонами, народ очень прохладно относится к 3Ж.
Как ни пужатся рекламщики, торкает 3Ж очень маленькую часть абонентов. Ну не дуплится народ.
Пока зубоскалы и звезданутые бодаются, абон крутит у виска.
У бодающихся выхода нет, как подсаживать пингвинов на пожирание трафика.
Звёдососиски выбрали лучшую судьбу, пингвин со старым тарифом только попробует быстрый тырнет, бац и читай погоду.
Не нравится!! Начинай чехлится на деньги, докупай пакеты или газуй на новый тариф.
Смайлы же наоборот, кричат , машут лопастями и старых абонов не пушают в 3Ж.
В этом их ОШИБКА.

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1865 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:36:02 am »
Какя же это ошибка? Хочешь ездить не на Зепоре, а на Бентли? Расчехляйся и покупай. Наклейка на капот не поможет.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн madmax

  • Начинающий писатель
  • *
  • Сообщений: 27
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1866 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:38:59 am »
Полностью согласен с автором последнего сообщения. Каждый день общаясь с абонентами и продавцами стартовых пакетов и могу с уверенностью подтвердить что ажиотажный спрос на 3г только в головах маркетологов и высшего руководства компаний. У большинства абонентов нет даже понимания зачем им нужна эта технология. Больше половины абонентов просто хотят смотреть фильмы на телефоне или планшете. Но смотреть фильм по цене премьеры в кинотеатре пока мало кто хочет.

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1867 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:43:06 am »
Тем быстрее придёт отрезвление. ;)
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн madmax

  • Начинающий писатель
  • *
  • Сообщений: 27
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1868 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:45:39 am »
Пока только нарастает истерия. Это я про Киевстар в Киеве. Хотя еще ничего не запустили.

Оффлайн madmax

  • Начинающий писатель
  • *
  • Сообщений: 27
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1869 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:49:08 am »
Кстати немного статистики. В Киеве за два первых дня активировалось 1200 новых сп  Лайф 3G+

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1870 : 11, Июнь 2015, Четверг, 08:59:47 am »
Кстати немного статистики. В Киеве за два первых дня активировалось 1200 новых сп  Лайф 3G+
Понимать бы ещё сколько среди них настоящих индивидуальных пользователей в понимании масс-маркета. Очень часто первыми подключаются конкуренты, разработчики разнообразных приложений и т.д. Они немного смазывают картинку.

К тому же есть и виртуальная смена тарифа, т.е. 3G+ может быть реально больше. Топы могли бы уже и похвастаться интегральной картиной.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн Zhekys

  • Маститый писатель
  • **
  • Сообщений: 449
  • Пол: Мужской
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1871 : 11, Июнь 2015, Четверг, 22:18:25 pm »
Там имя все спрашивали...
"Директор по маркетингу life:) Сергій Гуляєв на запуску 3G сповістив про проведення тестування 3G+ мережі в 30 містах"

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1872 : 11, Июнь 2015, Четверг, 22:29:00 pm »
Там имя все спрашивали...
"Директор по маркетингу life:) Сергій Гуляєв на запуску 3G сповістив про проведення тестування 3G+ мережі в 30 містах"
Вот что он пишет в Линкедине...

Experience

Chief Marketing Officer
life:)

April 2015 – Present (3 months)

Acting Chief Marketing Officer
Astelit, TM life:)

February 2014 – April 2015 (1 year 3 months)Ukraine
In charge of Marketing in the most innovative and fastest growing mobile services operator with 10.3 mln active subscribers and 18% market share.

Lead the teams: marketing B2C, B2B, marketing research, marketing reporting, CRM, business controlling, marketing communications and product development (VAS).

Broad scope of responsibility includes: development and execution of the long-, mid- and short-term strategic marketing plans to meet net additions, revenue and gross margin targets, setting KPIs, macroeconomic and competitive analysis, development of the market & competitive intelligence system, development of products and services in accordance with the marketing plan and strategy of the company, building an effective pricing system, development and implementation of a program to reduce customer churn, increase use of the services by existing customers, development of a positive attitude towards the brand, brand health monitoring, creation of an effective system of marketing communications, control of the marketing spend effectiveness, management and development of the products, competitive advantages creation.

- Demonstrate continued customer momentum and strong financial results outperforming the market: 12.8% YoY customer base growth, 15.5% YoY revenue growth, 18.5% YoY EBITDA growth

- #1 data operator strategy results: leadership in DATA users and revenue growth. Increased smartphones penetration rate to the highest in the market

- Healthy, relevant and differentiated brand. Highly effective go-to-market integrated campaigns were awarded with golden, silver and 2 bronze Effie Awards

- life:) is ranked the highest in customer satisfaction among mobile operators

Head of Key Regions Marketing Division
Astelit

April 2011 – April 2015 (4 years 1 month)
In charge of directing marketing activities to achieve net additions, revenue and gross margin targets in the key regions of Ukraine. Scope of responsibility includes: development and implementation of the strategic marketing plan, preparation and execution of the annual division roadmap, development of the products and services in order to create a competitive advantage in accordance with the marketing roadmap and strategy of the company, macroeconomic and competitive analysis, development of the effective pricing system, development of the retention and usage stimulation programs, development of the marketing communication campaigns and control of the marketing spend effectiveness.

- Drive profitable growth: 8% CAGR in customer base, 7% CAGR in revenue and gross margin

- Led transformation of the company from budget operator to #1 data operator in the country with 2G technology

- Launched unique international roaming service – feel at home data roaming

- Bronze Effie award received for successful integrated GTM campaign

Head of Pricing & Analysis Division, Marketing
Astelit

April 2010 – March 2011 (1 year)
Directed Pricing (B2C and B2B); Analysis, Reporting & Data mining; CRM; Retention; International Roaming & Interconnection functions to meet company’s profit target.

- Successful implementation of the new pricing policy as a part of the turnaround strategy resulted in gross margin increase from 67% to 79%, EBITDA margin growth from 5.7% to 19.0%

- Started a customer-centric marketing era. Significantly increased marketing campaigns efficiency & effectiveness by campaign management, CRM and business intelligence systems deployment

- Launched a loyalty program that reinforced loyalty among the customer base

Head of Consumer Offer Division
Astelit

May 2008 – April 2010 (2 years)
In charge of product marketing strategy development and execution. Directed customer acquisition, retention, pricing and CRM activities to achieve net additions and revenue targets of the company in B2C segment.

- Customers’ market share 12% Q1’08 to 16.2% Q4’09; Revenue market share 8% Q1’08 to 12.4% Q4’09

- Identified smartphones penetration growth trend and launched an innovative product for smartphone users segment - first time in the market

Head of Pricing Unit
Astelit

June 2007 – April 2008 (11 months)
Directing pricing activities in B2C and B2B segments to achieve customer base and revenue targets.

- Customers’ market share 8% Q2’07 to 12% Q1’08; Revenue market share 6% Q2’07 to 8% Q1’08

- Accelerated growth by launching a new service for international callers segment - first time in the market eliminated the borders

- Recognized with the “The best Sales & Marketing employee of H2’07” award.

Pricing Expert
Astelit

December 2005 – May 2007 (1 year 6 months)
In charge of development of the pricing structures and promo campaigns to meet share of market target in prepaid segment.

- Launched a disruptive offer that revolutionized the communication experience and resulted in 3 mln prepaid customers net additions in a year

- Recognized with the “Best Team of the 2006” award.

Business Analysis Expert
Ukrainian Mobile Communications

January 2005 – November 2005 (11 months)
In charge of development of the pricing structures and promo campaigns to increase share of market in youth segment (sub-brand “JEANS”).

- KPIs fulfillment - 120%.

Key Account Expert
Ukrainian Mobile Communications

September 2002 – December 2004 (2 years 4 months)
In charge of sales and key account management

- Sales target fulfillment up to 131%

- Recognized with the “The best Key Account expert of H1’04” award.

Contact Centre Representative
Ukrainian Mobile Communications

August 2000 – August 2002 (2 years 1 month)
Responsible for serving individual and corporate customers.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 70315
  • Пол: Мужской
  • Киевстар российский оператор
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1873 : 11, Июнь 2015, Четверг, 22:47:06 pm »
А кто-нибудь в курсе, какие устройства Лайф рекомендует для своего 3G+? С поддержкой трёх несущих.
Пополняя Киевстар, ты пополняешь российский бюджет!

Оффлайн madmax

  • Начинающий писатель
  • *
  • Сообщений: 27
    • Награды
Re: Новости Лайф
« Ответ #1874 : 12, Июнь 2015, Пятница, 08:42:36 am »
Они рекомендуют продавцам отвечать на возражение абонента почему у него нет скорости 63,3 отвечать что ваше устройство просто не поддерживает такую скорость и многозначительно молчать дальше.