Товарищ Данченко, народный депутат, экс-руководитель Датагруп разработал проект Закона "Про радиочастотный ресурс". Что любопытно, у него везде частоты подвязаны под технологии. То ли товарищ не слышал про технейтральность, то ли специально включил дурачка.
Интернет-ассоциация Украины написала товарищу свои предложения по законопроекту. Я приведу несколько примеров из сравнительной таблицы:
виділення радіочастот – надання відповідним записом у Плані використання радіочастотного ресурсу України права використовувати певні смуги радіочастот для застосування в Україні визначених цим Планом радіотехнологій;
Примечание ИНАУ: Має місце невідповідність Radio Regulations (ITU) (далі – RR-ITU) та The European table of frequency allocations and applications in the frequency range 8.3 khz to 3000 ghz (eca table)
Ані в документі ITU, ані в Європейській таблиці розподіл не здійснюється за радіотехнологіями.
Запропонована редакція може створити перешкоди на шляху втілення технологічної нейтральності.
Radio Regulations (ITU)
Section II – Specific terms related to frequency management
1.17 allotment (of a radio frequency or radio frequency channel): Entry of a designated frequency channel in an agreed plan, adopted by a competent conference, for use by one or more administrations for a terrestrial or space radiocommunication service in one or more identified countries or geographical areas and under specified conditions.
Дальше: ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України - документ, який засвідчує право суб’єкта господарювання (оператора електронних комунікацій) на користування смугами радіочастот (радіочастотними каналами) для створення (побудови) мереж електронних комунікацій (радіомереж) або їх частин протягом установленого терміну в певному регіоні на встановлених умовах надання послуг електронних комунікацій з використанням відповідної радіотехнології та виконанням ліцензійних умов;
ИНАУ: ліцензія на користування частотами (частотою) – документ, що засвідчує право оператора електронних комунікацій на користування часткою радіочастотного ресурсу протягом визначеного строку в конкретних регіонах;
Примечание ИНАУ: Запропоноване визначення обґрунтовуємо тим, що користування радіочастотним ресурсом не завжди пов’язано з побудовою мереж. Крім цього, обмеження певною радіотехнологією є зайвим і суперечить принципу технологічної нейтральності.
И так далее и тому подобное...
Зато в статье 17 пишет
Стаття 17. Засади і принципи користування радіочастотним ресурсом України
1. Основними принципами користування радіочастотним ресурсом України є:
1) відкритість, об'єктивність, недискримінаційність і прозорість умов та процедур планування, виділення і розподілу радіочастотного ресурсу України;
2) зближення розподілу смуг, номіналів радіочастот і умов користування ними в Україні з міжнародним розподілом смуг, номіналів радіочастот;
3) заохочення конкуренції на основі збалансування інтересів держави, суспільства, користувачів радіочастотного ресурсу України та споживачів;
4) забезпечення рівності законних прав та інтересів усіх фізичних і юридичних осіб, які користуються або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України;
5) можливості передачі прав на користування радіочастотним ресурсом України між операторами електронних комунікацій з урахуванням необхідності уникнення неконкурентного накопичення радіочастотного ресурсу України;
6) технологічна нейтральність (з дотриманням принципів ефективного розподілу частот та підтримання конкуренції на ринку);
7) ефективне використання радіочастотного ресурсу України.
2. Користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі:
1) ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та присвоєння радіочастоти – суб’єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом для надання послуг електронних комунікацій у порядку встановленому цим Законом;
2) ліцензій на мовлення, виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, та присвоєння радіочастоти - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для розповсюдження телерадіопрограм, у порядку, встановленому Законом України «Про телебачення та радіомовлення»;
3) загального дозволу – технологічними користувачами, радіоаматорами та для надання безпроводового доступу до мережі Інтернет всередині приміщень барів, кафе, магазинів, офісних центрів, готелів та інших публічних місць, якщо доступ до мережі Інтернет є відкритим для усіх відвідувачів за умови забезпечення електромагнітної сумісності з іншими радіоелектронними засобами;
4) дозволів на експлуатацію – спеціальними користувачами.
3. У разі якщо заявлена потреба в радіочастотах перевищує їх фактичну наявність, ліцензія на такі частоти видається виключно на умовах конкурсу або аукціону відповідно до вимог законодавства.
4. Спільне користування радіочастотним ресурсом здійснюється користувачами радіочастотного ресурсу, які надають послуги рухомого (мобільного) зв’язку, з метою прискорення розгортання телекомунікаційних мереж та збільшення їх території покриття, задоволення попиту у телекомунікаційних послугах та підвищення їх якості.
Строк договору про спільне користування радіочастотним ресурсом не може перевищувати строк дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом, кожного з користувачів радіочастотного ресурсу.
При спільному користуванні радіочастотним ресурсом користувач радіочастотного ресурсу, що користується ним на підставі договору про спільне користування радіочастотним ресурсом, зобов’язаний дотримуватися умов отриманих ним ліцензій на користування радіочастотним ресурсом у суміжних смугах і номіналах радіочастот.
5. Подання до національного регулятора у випадках, передбачених цим Законом, повідомлень, заяв інших документів та отримання від національного регулятора рішень, ліцензій, дозволів, інших документів, здійснюється за вибором суб’єкта господарювання:
1) поштовим відправленням з описом вкладення;
2) нарочним (через відповідний структурний підрозділ національного регулятора);
3) в електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій, з дотриманням вимог законів щодо електронних документів.
Якщо в повідомленні не вказано бажаний спосіб отримання документу, застосовується пункт 1 цієї частини.
6. При розгляді відповідно до цього Закону повідомлень та заяв суб’єктів господарювання, національний регулятор, згідно з Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», використовує інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та не може вимагати подання від суб’єктів господарювання інформації, зазначеної у вказаному реєстрі.