Однією з особливостей нашого ринку мобільного зв'язку є велика — майже 90% - доля анонімних користувачів. Ми в НКРЗІ завжди казали, що це погано, тому що анонімний користувач має обмежені права і не може користуватися всіма послугами, які пропонують оператори. Тим більше, що фактична ідентифікація абонентів набагато більша — адже дуже багато з нас вказують свій телефон при оформленні банківських документів, у тому числі для нарахування зарплати чи пенсії на картку, отриманні адмінпослуг від держави, тощо.
Яким чином на це впливати? Щоб зробити будь-що, завжди є два підходи — пряник чи кнут.
Кнутом є зобов'язання операторам зареєструвати всіх своїх абонентів. В кожного з нас може бути різне ставлення до цього, з точки зору власного бачення свободи і безпеки у суспільстві. Це вимагає зміни до закону, і остаточне рішення за народними депутатами.
Пряником є стимулювання самого процесу реєстрації. Сьогодні ми раді повідомити, що Комісією затверджено та пройшов держреєстрацію новий порядок реєстрації абонентів. Тепер нам зовсім не обов'язково іти до офісу оператора з паспортом — можна все робити дистанційно. І якщо наші оператори зі свого боку будуть стимулювати цей процес — більше і більше абонентів будуть визначатися з реєстрацією.
Новий порядок вступає в силу через 9 місяців - (більш ніж) достатньо часу для можливості операторів належно підготуватися до його впровадження.