Не встиг я відійти від шоку через те, що Телеграм-канали восени випередили TV і вийшли не перше місце за споживанням новин, і тут новий скандал.
У Києві Youtube витіснив TV на третє місце! При цьому в західних областях телебачення все ще перше - там люди більш консервативні. На Сході TV друге.
На користь телебачення ситуацію виправляє ніби-то високий перегляд новин поза Телемарафоном (17% - 5 канал, Еспресо і т.д.). Але я в це не схильний вірити і викреслюю, бо саме це опитування робилося на замовлення штабу Порошенка.
Більше вірю, що в Києві Youtube вже реально випереджає всі телегрупи.
Через це три висновки:
1. Надмірний офіційний та неофіційний контроль держави над TV-контентом спричинив перетік "зливів" та резонансних есклюзивів в Телеграм-канали. Як наслідок, TV вперше в своїй історії програє першість не тільки за споживанням новин, а й за довірою до них - що взагалі немислимо. М'яко кажучи, це не дуже добре для інформаційної безпеки України.
2. Щоб не допустити брехливих маніпуляцій суспільною думкою через поширення резонансної неправди в Телеграм-каналах, держава рано чи пізно буде змушена вимагати від них декларації кінцевих власників. Як це вже давно вимагається від TV. Це дуже-дуже непопулярно. Але я подивлюсь на всіх, коли на когось із керівників нашої держави якийсь анонімний лідерський Телеграм-канал не закине фальшиве компроматне відео у найбільш вразливий момент, щоб ми втратили західних партнерів та програли війну.
3. Ведмежа інерційність телегруп в реакції на зміну структури медіаспоживання призвела до того, що жодна з них не прийняла рішення про перетворення на реальну мультимедійну групу, яка пропонує споживачам і рекламодавцям адаптований контент на всіх зручних платформах (ТV, Телеграм, Youtube, Тік-ток, Борди, Радіо). Якщо грубо, медіаменеджери просто не ризикнули інвестиціями, купили перевірений серіал замість "заліза" для інтернет-департаменту і створення абсолютно нових структурних підрозділів. А коли був останній момент для такого рішення, ковідна пандемія вже підкосила фінансові резерви.
Тепер маємо дуже цікаву, цілком нову медіареальність.
Фейсбук