Автор Тема: Олена Трегуб: ''Моя компанія''  (Прочитано 2611 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 82374
  • Пол: Мужской
  • Есть вопросы? Пишите в личку
    • Награды
Олена Трегуб: ''Моя компанія''
« : 20, Ноября 2016, Воскресенье, 13:40:33 pm »
Цього тижня я побувала у Брюселі у службовому відрядженні. Повернулась в Україну фактично бомжем – гроші, телефон, комп'ютер, картки були викрадені на автобусі із аеропорту Брюселя. Зловмисники також познімали заощадження із моєї дебіт карти Приватбанку без пін-коду, наприклад, катаючись на таксі з інтервалом у 10 хвилин між поїздками на суми, які не викликали у Приватбанку ніяких підозр, – від 300 до 500 євро.

Усі іноземці, які чули, що зі мною трапилось, казали, щоб я не хвилювалась, адже оскільки це була робоча поїздка "моя компанія" компенсує мені витрати і подбає про мене.

Але тільки зараз я у повній мірі зрозуміла проблеми "моєї компанії".

Я працюю на посаді директора міжнародного департаменту Мінекономрозвитку майже два роки. До цього я вчилась, проживала і працювала у США. Приїхавши в Україну після Майдану, я, на запрошення Міністра Абромавичуса, вирішила допомогти Україні навести лад у сфері міжнародної допомоги, оскільки мала для цього фахову освіту і досвід. Про реформу треба говорити окремо. Спротив, саботаж і відсутність фінансових і людських ресурсів.

Фінансовий же результат моєї роботи полягав для мене у систематичному зменшенні моїх американських заощаджень. Замість оплати праці співмірної витратам на проживання у столиці, я працювала в мінус.

Останній випадок під час брюсельського відрядження взагалі ставить під питання мою можливість продовжувати роботу і завершити напрацювання по реформі координації і управлінні міжнародної допомоги суто з фінансово-технічної точки зору.

Цей випадок – не просто нещасний збіг обставин, а симптом дисфункціональності нашої державної машини і принципу підбору кадрів на державній службі, свічення критичної потреби оновлення державної системи.

Поясню чому.

Як директорка департаменту, я їхала до Єврокомісії виступити на щорічних зборах програм прикордонного свіробітництва. Всього прикордонне співробітництво – це 1 мільярд євро грантів для 30 країн ЄС та сусідів ЄС. Із 16 програм 2014-2020 року, у чотирьох програмах на загальний бюджет у 350 мільйонів євро бере участь Україна. Ці кошти доступні для проектів розвитку областей Західної та Південної України.

Представники прикордонної програми були дуже раді тому, що я протягом останнього року почала активно займатись усуненням проблем і лобіюванням української участі у проектах. Адже вважалось, якщо до цього наша держава лишала без належного рівня представництва і уваги ці програми, то відповідно ми отримували менше коштів, до того ж не на ті стратегічні напрямки, які ми в Україні вважаємо пріоритетними. Європейська допомога, як відомо, працює за принципом "більше за більше".Тому, коли з української сторони показувати більший попит і більшу спроможність ефективно абсорбувати фінансування, ми закономірно починаємо отримувати більше. Тому моя участь у заході розглядалась європейським партнерами стратегічно і мені виділили місце для виступу аж у чотирьох панелях заходу, який проходив у приміщенні Європейської Комісії, де були присутні кілька сотень європейських чиновників та дипломатів.

Незважаючи, на те що Міністерсво закордонних справ затвердило моє технічне завдання, наша держава, очевидно, не вважала достойне представництво України і отримання можливостей додаткового фінансування завданням, вартим відповідної уваги.

Коли я 15 листопада прямим рейсом із Києва о 1-ій годині дня прибула у аеропорт Брюселю, мене ніхто із державних представників не зустрічав, щоб відвезти до Єврокомісії, де о 4:30 починались мої виступи. Ніхто мені не телефонував, щоб повідомити, чи хтось за мною приїде, незважаючи на те, що у Києві мене запевнили, що наше Представництво при ЄС мене зустріне.

Якщо людина розраховує, що її зустрінуть, а натомість нікого немає, виникає певна психологічна розгубленість. Усього у Брюселі працює більш ніж півсотні наших дипломатів, з них 38 в одному Представництві при ЄС. Якщо у всіх цих високоповажних представників держави Україна є більш важливі справи, ніж допомагати директорці департаменту МЕРТу отримувати гранти для України, нехай би відразу сказали, що не мають можливості мене зустріти. Я б по-іншому підготувалась і розпланувала свою поїздку.

Тим же рейсом, що і я, прибула українська делегація на конференцію в НАТО. Їх зустрічала представниця української Місії при НАТО, теж структури нашого МЗС. Я тричі зверталась до неї з проханням про допомогу, пояснивши їй, що я у офіційному відрядженні із Мінекономрозвитку, що наше Представництво при ЄС повинне була мене зустріти і мені треба негайно їхати на захід, але у мене від них немає ніяких повідомлень і зв'язку з ними.

Вона відмовилась надати мені будь-яку допомогу – чи позвонити у Представництво при ЄС чи забрати мене у місто разом із українською делегацією, аргументувавши це тим, що оскільки я приїхала не в НАТО, я – не її справа. На всі мої питання вона у радянському стилі відповідала, що нічого не знає і все не її справа, і що вона не чула, що Представництво повинне приїхати за мною.

Це при тому, що і МЕРТ, і Представництво при ЄС, і Місія при НАТО – це по суті "одна компанія" – держава Україна. Але, очевидно, представниця Місії при НАТО, не вважала, що працює на державу, а лише на свою Місію, чи на тих, хто її туди призначив.

Поспілкувавшись із брюсельським обличчям нашої держави, після годинного очікування і пошуку тих, хто мене зустрічає у аеропорту, у стані легкого шоку я пішла на інформаційну стійку. Рекомендували автобус, який іде прямо до готелю, як найшвидший спосіб, оскільки на таксі – велика черга.

Власне в автобусі у мене і вкрали мою сумку з комп'ютером.

Звичайно, мені слід було бути більш уважною, і розуміти, що, зважаючи на контингент на автобусній зупинці аеропорту і у самому автобусі, ця поїздка несла великі криміногенні ризики. Проте я була психологічно не готова до такого розвитку подій, оскільки не була налаштована ходити по автобусах у цій робочій поїздці.

Я звернулася до поліції з проханням знайти зловмисника по гарячих слідах, адже повинні бути камери і на зупинці в аеропорту і в автобусі, тим більше, що я вважала, що бачила хлопця, який це зробив. Поліція сказала, що прийме мою заяву, але це занадто типовий випадок, який майже нормою, тому вони це не сприймають як щось, що треба розслідувати. Їхні слова підтвердились, коли ще під час нашої розмови, зайшов болгарський турист, з ідентичною ситуацією.

Я сподівалась, що наші дипломати, приїдуть і пояснять поліції, що я – не турист, а державний чиновник, що я – в державному відрядженні, з компютером – повним важливої інформації, і що від імені держави Україна вони просять поставитись серйoзно до розлідування злочину.

Проте по тому, що наші дипломати приїхали за мною лише після п'яти годин очікування і кількох телефонних дзвінків, поліцейські зробили висновок, що я не те, що не державний представник чи турист, а нікому непотрібний бомж, на якого дійсно не варто звертати увагу.

З боку наших дипломатів не було жодної спроби пояснити поліції, що варто серйозніше поставитись до ситуації.

Всього я пробула у аеропорту від 1-ї години дня до 7-ї години вечора. Тобто у наших дипломатів зайняло 6 годин, щоб визначитись, хто мене зустрічає і таки приїхати по мене.

Причому вони дали мені зрозуміти, що роблять мені послугу. За що їм принагідно дякую.

Пані Консул України вимагала оплатити 50 євро за довідку для повернення в Україну. Дякую, їй і Посолу України у Королівстві Бельгія та Представнику України при ЄС Миколі Точицькому, що відмовились від цієї вимоги після заяви про моє скрутне становище.

У підсумку маю до "моєї компанії" кілька відкритих питань:

• Чи повинна держава надавати робочий комп'ютер і телефон для службових поїздок, у яких мені ці засоби необхідні?

• Чи повинна я користуватись власними засобами для державних справ? Якщо так, чи компенсує держава втрати, які відбулись у наслідок виконання мною службових обовязків і внаслідок неналежного виконання своїх обовязків з боку держави?

• Чи повинна держава сприяти захисту інформації, майна та безпеки державного службовця України, який знаходиться на території іншої держави у офіційному відрядженні?

І останнє питання, риторичне.

За яким принципом підбираються дипломати для предстаництва українських інтересів у Брюселі і чи усвідомлюють вони себе представниками держави, які повинні захищати її інтереси, а не тільки інтереси своєї Місії чи Представництва?

Вважаю ці питання вартими публічної уваги у світлі пріоритетної реформи державної служби та потреби створення сприятливих умов для роботи реформаторів.


Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 82374
  • Пол: Мужской
  • Есть вопросы? Пишите в личку
    • Награды
Re: Олена Трегуб: ''Моя компанія''
« Ответ #1 : 20, Ноября 2016, Воскресенье, 18:43:58 pm »
[Коментар МЗС] У зв’язку з публікацією блогу пані Олени Трегуб ''Моя компанія'' у виданні «Українська правда.Блоги» вважаємо за необхідне повідомити таке:

По-перше, О.Трегуб НЕ ОФОРМЛЮВАЛА ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ НА СВОЄ ВІДРЯДЖЕННЯ ЧЕРЕЗ МЗС, як того вимагає існуючий порядок координації діяльності органів виконавчої влади у сфері зовнішніх зносин, а відтак не мала повноважень виступати чи оголошувати позицію української сторони під час заходу.

Представництво Україи при ЄС дійсно отримало звернення на бланку Мінекономрозвитку, підписане самою Оленою Трегуб, з проханням, по можливості, «надати сприяння у зустрічі та трансфері представників Мінекономрозвитку». Натомість, відповідно до існуючого порядку, таке звернення мало б надійти до Представництва з МЗС після погодження відповідного технічного завдання. Очевидно, що у зв’язку з відсутністю останнього, такого листа МЗС не готувало. Цей лист і мав би бути формальною підставою для направлення в аеропорт службового автомобіля.

Незважаючи на вищевикладене, Представництвом було прийнято рішення надати сприяння і направити зустрічаючого (на приватному автомобілі) в аеропорт. Варто зазначити, що Мінекономрозвитку повідомило про прибуття та відбуття своєї делегації, яка складалася з двох осіб, чотирма різними рейсами, що вимагало чотири поїздки автомобіля в аеропорт.

Представництво має у розпорядженні офіційне запрошення учасників від Європейської комісії, в якому зазначено, що фінансування відрядження делегації МЕРТ здійснювалося повністю за рахунок цієї євроінституції, що включало квитки, добові, оплату готелю та транспортних витрат.

Через форс-мажорні обставини (масштабний страйк військовослужбовців) машину зустрічаючого дипломата було заблоковано в тунелі, через що він не зміг вчасно дістатися аеропорту.

О 14:00, коли інша машина, яку відправили на заміну, приїхала в аеропорт, пані Трегуб біля виходу не було, ЇЇ ТЕЛЕФОН НЕ ВІДПОВІДАВ.

Дипломати Представництва усіма доступними способами (телефон, Viber, через готель, через іншого члена делегації) намагалися зв’язатися з О.Трегуб, але вона не виходила на зв’язок.

Близько 17:00 Представницво отримало дзвінок з відділення поліції Брюссельського аеропорту, де повідомили, що О.Трегуб знаходиться там «після пограбування».

Коли дипломати прибули в аеропорт, представник МЕРТ розповіла, що вирішила не чекати зустрічаючих, які запізнювалися, а їхати до готелю громадським транспортом. Проїхавши декілька зупинок, О.Трегуб, за її власними словами, зрозуміла, що, ймовірніше за все, ЗАБУЛА СУМКУ З ОСОБИСТИМИ РЕЧАМИ, ноутбуком і телефоном на зупинці. Відповідно, факту пограбування (юридичний термін, який передбачає, що «грабіжник не приховує свого наміру протиправно вилучити майно в потерпілого, при цьому ігнорує волю потерпілого чи третіх осіб») поліцією не зафіксовано.

Варто підкреслити, що дипломат Представництва, розуміючи ситуацію, в якій опинилася пані Трегуб, позичив їй необхідну на перший час суму готівки.

Також в її блозі нічого не йдеться про процедуру оформлення посвідчення особи на повернення в України – очевидно, саме тому, що підлеглі пані О.Трегуб та дипломати ПУ при ЄС збирали необхідні документи та друкували фотокартки за неї власним коштом.

Не відповідає дійсності і твердження щодо передбачення виступу О.Трегуб одразу в 4 панелях конференції – виступ був передбачений лише в останній панелі.

Наступного дня, 16 листопада ц.р., спізнившись на захід, замість того, щоб брати участь в «активному обговоренні результатів прикордонної співпраці», пані О.Трегуб вирішила, що першочерговою і найважливішою справою є публікація фотографії зали засідань і вражень від системи безпеки приміщення Єврокомісії у Фейсбук.

Телефон згодом таки десь знайшовся?

Слід зауважити, що представниця української делегації, на відміну від інших делегацій, у т.ч. російської, жодного разу не взяла слова під час конференції.

До речі, про збільшення фінансування в рамках програм прикордонного співробітництва – проекти за програмами 2007-2013 років вже завершуються, а перший конкурс на нові оголошений лише у вересні ц.р. Про яке збільшення фінансування може йти мова? А от зрив участі України у цих програмах через затримку з підписанням Мінекономрозвитку угод про фінансування, яке має відбутись до кінця ц.р., - загроза цілком реальна.

Ну і наостанок, з огляду на плачевну ситуацію з виконанням низки проектів в рамках прикордонного співробітництва, яка загрожує втратою близько 30 мільйонів євро, Європейська Комісія має намір направити в Україну місію для проведення аудиту. Питання належної координації міжнародної технічної допомоги, за яку відповідає саме Департамент, очолюваний пані Трегуб, залишається відкритим…

У зв’язку з вищенаведеним постають наступні питання:

- Чому, прибувши в аеропорт і розуміючи, що з якихось причин машина зустрічаючого ще не під’їхала, пані Трегуб не здійснила жодної спроби подзвонити до Представництва України при ЄС або до Посольства України в Бельгії (телефон і адреса якого приходять кожному абоненту в смсці в роумінгу)? Чому, маючи в пошті мобільний номер і дані зустрічаючого дипломата, вона не скористалася безкоштовним вай-фаєм аеропорту, щоб подивитися контакти ?

- Чому, загубивши особисті речі (що є дійсно дуже прикрою ситуацією), пані О.Трегуб написала блог про пограбування?

- Чому, перебуваючи декілька годин у відділенні поліції (де був Інтернет і телефони), пані Трегуб не здійснила жодної спроби повідомити про своє місцезнаходження Представництво України або Київ?

- Чому пані Трегуб має переконання, що посада держлужбовця з України дає їй переваги у розслідуванні поліцією її ситуації? Місцеві правоохоронні органи виходять з того, що всі мають право на рівний захист, як прості туристи, так і чиновники.

Варто зазначити, що місцева поліція дійсно не розглядає пограбування фізичної особи, чи квартири, як важкий злочин і зазвичай обмежується лише фіксацією таких випадків, з чим на власному досвіді неодноразово стикалися українські дипломати в Брюсселі.

Представництво України при ЄС ще раз приносить вибачення пані Трегуб за те, що дипломат не зміг через об’єктивні непереборні обставини вчасно дістатися до аеропорту та її зустріти. Разом з тим, вважаємо, що навіть у цій ситуації від директора департаменту МЕРТ можна було б очікувати дотримання етики державного службовця, замість поширення емоційних та неоднозначних текстів через ЗМІ, з претензіями до «своєї компанії» - держави Україна.


Оффлайн Wox

  • Знаменитый писатель
  • ***
  • Сообщений: 3899
  • Пол: Мужской
  • награды Развенчатель мифов
    • Награды
Re: Олена Трегуб: ''Моя компанія''
« Ответ #2 : 20, Ноября 2016, Воскресенье, 22:13:05 pm »
хотел отписать мол клуша сама виновата, даже доехать не смогла без того чтобы не ограбили, ну так и оказалось. Государство может и компания, но простые винтики ничего не решают. И было ли место ее садить в автобус, вопрос.

Оффлайн Сергей Горбачевский

  • Administrator
  • Знаменитый писатель
  • *****
  • Сообщений: 82374
  • Пол: Мужской
  • Есть вопросы? Пишите в личку
    • Награды
Re: Олена Трегуб: ''Моя компанія''
« Ответ #3 : 21, Ноября 2016, Понедельник, 08:55:25 am »
Печально всё это - амбиций море, способностей ноль. Эйчара нужно кол сажать за такой подбор персонала. А ещё нужно меньше преклоняться перед западными дипломами.

Оффлайн Bricks

  • Знаменитый писатель
  • ***
  • Сообщений: 7599
  • Пол: Мужской
  • Хвастливый адепт темной стороны КС (с)
  • награды 10 лет на форуме
    • Награды
Re: Олена Трегуб: ''Моя компанія''
« Ответ #4 : 21, Ноября 2016, Понедельник, 17:28:38 pm »
Девочка, считает всех лохами...особенно дипслужбу. Не знает элементарных процедур, но знает как наврать с три короба  и нагнать волну. И так у нас "эмбэашниками" везде и во всем.


Теги: