Додатковий час для встановлення касових апаратів з електронною стрічкою
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, що Законом України № 357-VII відповідальність за неподання в електронному вигляді звітності по РРО настає з 1 січня 2014 року.
Для приєднання касових апаратів до «електронної стрічки» є два шляхи. Підприємцям необхідно або придбати касові апарати нового покоління, які створюють контрольну стрічку в електронній формі і містять вбудовані модеми, або доопрацювати наявні касові апарати, придбавши необхідні модеми для підключення РРО до мережі Інтернет. У будь якому випадку, представникам бізнесу необхідно звертатись до сервісних центрів обслуговування РРО.
Оновлений Державний реєстр РРО розміщено на офіційному порталі ГУ Міндоходів у м. Києві у банері «Актуальні теми», рубриці «Електронні сервіси», підрубриці «Запровадження РРО з контрольною стрічкою в електронній формі
# # #
Термін сплати авансових внесків для платників єдиного податку І та ІІ групи
Відповідно до статті 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку І і ІІ груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, що останній день сплати авансового внеску за серпень 2013 року - 20 серпня 2013 року.
Водночас, платники єдиного податку І і ІІ груп можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Звертаємо увагу, що пунктом 122.1 статті 122 ПКУ передбачена відповідальність за несплату (неперерахування) фізичною особою – платником єдиного податку авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені ПКУ, а саме: накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до ПКУ.
# # #
Вирішення проблемних питань завдяки телефонному зв'язку «гаряча лінія»
Досягнення вагомих успіхів у наповненні державної скарбниці безпосередньо залежить від обізнаності платників податків у сфері податкового законодавства. Для цього співробітниками інформаційно – комунікаційного відділу регулярно організовуються сеанси телефонного зв'язку „гаряча лінія" з керівництвом Державної податкової інспекції Солом'янського району ГУ Міндоходів у м. Києві, метою яких є зменшення проблемних питань у громадян – платників податків при веденні господарської діяльності.
Нещодавно було проведено черговий сеанс телефонного зв'язку „гаряча лінія" з заступником начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з Олегом Сергійовичем Чечелем на тему: «Подання звітності по єдиному податку. Подання звітності в електронному вигляді» Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу зв'язку "гаряча лінія":
Запитання 1
Яка дата вважається датою визнання суб'єкта господарювання - платником єдиного податку новостворених суб'єктів господарювання?
Відповідь:
Поставлене запитання стосується суб'єктів господарювання, зареєстрованих в установленому порядку, тобто новостворених, що виявили бажання стати платниками єдиного податку.
Так, нормами пп. 298.1.2, п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами та доповненнями, для суб'єктів господарювання, зареєстрованих в установленому порядку, встановлено дату визнання суб'єкта господарювання платником єдиного податку. В залежності від майбутньої діяльності податку, яка визначається відповідною групою платника єдиного податку, відповідно до п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV ПКУ.
Так, зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які виявили бажання стати платниками єдиного податку першої або другої груп (згідно з підпунктами 1–2 п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV Кодексу), подавши до органу державної податкової служби за місцем своєї податкової адреси (яка визначається згідно зі ст. 45 розділу ІІ Кодексу) до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому виписано свідоцтво платника єдиного податку
Зареєстровані в установленому порядку суб'єкти господарювання (новостворені), які виявили бажання стати платниками єдиного податку третьої або четвертої груп (згідно з підпунктами 3–4 п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV Кодексу), подавши до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація, заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Запитання 2
Яким чином суб'єкт господарювання, що застосовує загальну систему оподаткування, відповідно до норм Податкового кодексу України, може перейти на застосування спрощеної системи оподаткування?
Відповідь:
Відповідно до норм пп. 298.1.4 п.298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами та доповненнями, суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. При прийнятті рішення про перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання повинен подати відповідну заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування (яка має містити всі обов'язкові відомості, зазначені у підпункті 298.3) до територіального органу Мін доходів за місцем своєї податкової адреси (яка визначається згідно зі ст. 45 розділу ІІ ПКУ). Також у цьому підпункті встановлено граничний термін подання цієї письмової заяви, а саме: не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
Крім того, нормами пп. 298.1.4 п.298.1 ст. 298 ПКУ передбачено ще одну обов'язкову умову, яка повинна бути виконана задля можливості переходу суб'єкта господарювання, який є платником інших податків і зборів, відповідно до норм Кодексу, до застосування спрощеної системи оподаткування. Цією умовою є дотримання зазначеним суб'єктом господарювання протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, вимог, встановлених у п. 291.4 ст. 291 ПКУ. З метою контролю з боку органу державної податкової служби щодо дотримання цієї умови суб'єкт господарювання повинен, разом із заявою щодо переходу на спрощену систему оподаткування, подати розрахунок доходу за попередній календарний рік, що визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розділу ХІV ПКУ. Якщо суб'єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, вже був у встановленому законом порядку зареєстрований як платник єдиного податку і самостійно прийняв рішення про припинення підприємницької діяльності, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік (п.п.298.1.4)
Також, необхідно мати на увазі, що нормами пп. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 ПКУ передбачено ще одну обов'язкову умову, яка повинна бути виконана задля можливості переходу суб'єкта господарювання, що застосовує загальну систему оподаткування, відповідно до норм Кодексу, до застосування спрощеної системи оподаткування. Цією умовою є відсутність у суб'єкта господарювання на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку податкового боргу, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин (в розумінні пункту 101.2. статті 101 цього Кодексу)). Застосовується це обмеження виключно при переході на спрощену систему оподаткування та є цілком обґрунтованим, зважаючи на те, що ця умова є спеціальним податковим режимом та надає певні переваги платнику єдиного податку.
Слід звернути увагу на перелік видів діяльності які не підпадають під спрощену систему оподаткування та викладені в статті 291.5 ПКУ.
Запитання 3
Які строки сплати єдиного податку для платників третьої та четвертої груп платників єдиного податку?
Відповідь:
Відповідно до п. 295.3 ст. 295 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами та доповненнями, строки сплати єдиного податку для платників, що належать до третьої та четвертої груп платників єдиного податку (що визначені у підпунктах 3–4 п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV ПКУ), становлять десять календарних днів після граничного строку подання податкової звітності з єдиного податку, а саме податкової декларації платника єдиного податку за відповідний податковий (звітний) квартал.
З огляду на те, що згідно з п. 296.3 ст. 296 розділу ХІV ПКУ платники, що належать до третьої та четвертої груп платників єдиного податку, подають до органу державної податкової служби податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, а саме (згідно з підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ ПКУ) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, отже, строки сплати єдиного податку для вищезгаданих платників єдиного податку становлять 50 календарних днів, що настають за останнім календарним днем останнього місяця звітного (податкового) кварталу.
Слід також зазначити, що ПКУ не передбачено перенесення граничних термінів сплати у випадку припадання граничного строку на вихідний день
Також необхідно звернути увагу на те, що згідно із п. 295.4 ст. 295 ПКУ сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси платника єдиного податку (яка визначається згідно зі ст. 45 розділу ІІ Кодексу), що відповідає загальному порядку, встановленому розділом ІІ Кодексу.
Тобто, сплата єдиного податку фізичними особами – підприємцями, що належать до третьої групи платників єдиного податку (відповідно до норм пп. 3 п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV ПКУ), здійснюється за місцем їх проживання, за яким вони взяті на облік як платники податків в органі Міністерства доходів і зборів. А сплата єдиного податку суб'єктами господарювання – юридичними особами, що належать до четвертої групи платників єдиного податку (відповідно до норм пп. 4 п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV ПКУ), здійснюється за їх місцезнаходженням, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Запитання 4
Чи звільняються фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку від сплати єдиного податку та ЄСВ на час відпустки та за період хвороби?
Відповідь:
Згідно з п. 4 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464 – VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон про ЄСВ) фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, є платниками єдиного внеску.
Пунктом 295.5 ст 295 Податкового кодексу України визначено, що платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листками) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Для отримання цієї пільги треба подати до податкової інспекції заяву в довільній формі.
Законом про ЄСВ не передбачено пільг щодо сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби.
Відповідно до п. 12 ст.9 Закону про ЄСВ єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Запитання 5
Які переваги подання звітності в електронному вигляді?
Відповідь:
Кількість суб'єктів господарювання, які виявляють бажання подавати звітність до податкової інспекції в електронному вигляді засобами мережі Інтернет, зростає. Це пов'язано, насамперед, з можливістю отримання безкоштовних сертифікатів електронного цифрового підпису Центру сертифікації ключів.
Переваги подання податкової звітності в електронному вигляді розуміє більшість платників податків. Це – економія робочого часу, можливість уникнути його витрачання у чергах до інспектора або «вікна» прийому звітності при її подані, скорочення терміну проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку. Більш детально про це можна дізнатись в Центрах обслуговування платників податків, або відвідавши офіційний портал Міндоходів і зборів України www.minrd.gov.ua
# # #
Радіочастотний ресурс України - платники та об'єкт оподаткування
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, що відповідно до п. 318.1 ст. 318 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками збору є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:
- ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Об'єктом оподаткування збором є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм ( ст. 319 Кодексу).
# # #
Документи міжнародного перевезення
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Управління м. Києва нагадує, що нульова ставка податку на додану вартість, застосовується до операцій з постачання послуг з міжнародного перевезення вантажів по всьому маршруту перевезення вантажів в цілому, без поділу його на відрізки в межах митної території України та поза межами митної території України, за умови, що таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.
Такими документами можуть бути:
• авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);
• міжнародна автомобільна накладна (CMR);
• накладна СМГС (накладна УМВС);
• коносамент (Bill of Lading);
• накладна ЦІМ (СІМ);
• вантажна відомість (Cargo Manifest);
• інші документи, визначені законами України.
Під єдиним міжнародним перевізним документом маються на увазі документи, складені мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту.
Законодавством не передбачено оформлення міжнародного перевезення різними документами, в залежності від відрізка маршруту.
Дане питання відображено в Узагальнюючій податковій консультації щодо порядку оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності, затвердженій наказом Державної податкової служби України від 06.07.2012 №610.
# # #
Податок на нерухомість: сплату відстрочено, звірку продовжено
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів у м. Києві інформує, законом України від 4 липня 2013 року № 403-VII внесено зміни до статті 265 Податкового кодексу України щодо порядку нарахування та сплати податку на житлову нерухомість фізичними особами.
Власниками житлової нерухомості – фізичними особами податок за 2013 рік буде сплачуватись до бюджету у 2014 році.
На підставі оригіналів документів про право власності на об'єкти житлової нерухомості та про житлову площу таких об'єктів їх власники мають можливість до 31 грудня 2013 року здійснити звірку таких документів з даними, які вони отримали від територіальних органів Міндоходів. У випадку виникнення розбіжностей власнику нерухомості потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем реєстрації власника нерухомості.
Змінено порядок визначення площі фізичних осіб, яка не підлягає оподаткуванню. Так, не сплачуватимуть податок власники квартир, якщо їх загальна житлова площа не перевищує 120 кв. м. Для власників будинків неоподатковувана площа визначена у розмірі 250 кв. м. незалежно від того, якою кількістю будинків володіє особа. Якщо у власника є і квартира, і будинок загальною житловою площею до 370 кв. м., він також не сплачуватиме податок на нерухомість.
Зазначена пільга не розповсюджується на об'єкти житлової нерухомості, які надаються в оренду, лізинг або використовуються у підприємницькій діяльності.
Ставки податку встановлюються місцевими радами у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Для фізичних осіб ставки податку встановлюються в таких розмірах:
Для власників:
– квартир – не більше 1 відсотка мінімальної заробітної плати (м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, у разі перевищення ставка становитиме 2,7%;
– будинків – не більше 1 відсотка м.з.п., житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7%;
– квартир та будинків – 1 відсоток м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7%.
Для юридичних осіб ставки податку встановлюються в таких розмірах:
– квартир – 1 відсоток м.з.п, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, у разі перевищення ставка становитиме 2,7%;
– будинків – 1 відсоток м.з.п, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7%;
Сплачений у 2013 році фізичною особою податок може бути повернений за її заявою до відповідної податкової інспекції або зарахований в рахунок сплати податку у 2014 році.
# # #
Затверджено Методичні рекомендації щодо камеральних перевірок
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві інформує, що згідно наказу № 165 від 14.06.2013 року затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця. Камеральна перевірка даних, заявлених у податковій звітності, проводиться протягом 30 календарних днів (якщо інше не передбачено Податковим кодексом), що настають за граничним терміном отримання такої звітності.
# # #
«Платники податків Солом'янського району м.Києва у 2013 році збільшили наповнення бюджету на 691, 6 млн. гривень у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року», - повідомив начальник ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Святослав Назарук
«Порівняно з січнем-липнем 2012 року до Зведеного бюджету додатково надійшло
691, 6 млн. податкових платежів. Загалом, у 2013 році ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві забезпечила наповнення бюджету на загальну суму 2 436, 0 млн. грн., що на 40% більше ніж у січні-липні 2012 року», – повідомив начальник ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Святослав Назарук.
За 7 місяців поточного року до Державного бюджету ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві мобілізовано 1 889, 4 млн. грн. Додатково до держбюджету надійшло 652, 2 млн. гривень порівняно з аналогічним періодом минулого року. Збільшення частки надходжень у Державному бюджеті складає 53%.
Надходження від податку на додану вартість в загальній сумі надходжень до Державного бюджету складають 42,7%. У 2013 році ця сума становить 807,5 млн.грн., що на 302,2 млн. більше ніж у 2012 році.
Податку на прибуток підприємств за січень-липень надійшло до Зведеного бюджету 660,9 млн. грн, тобто сплата цього податку у 2013 році зросла на 285,5 млн.грн. або на 76% у порівнянні з надходженнями за 7 місяців 2012 року.
Надходження з податку на доходи фізичних осіб до Місцевого бюджету за цей період склали 379,3 млн. грн, що на 42, 8 млн. грн. або на 12,7 відсотків більше, ніж за січень-липень 2012 року.
«Всього до місцевого бюджету за сім місяців поточного року платники податків сплатили 546,6 млн. грн. Збільшення надходження у порівнянні з 2012 роком складає 39, 4 млн. грн або 7,8% », – відмітив Святослав Назарук.
# # #
Для отримання податкової знижки на навчання подбайте про зберігання документів
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, якщо у 2012 році фізична особа сплачувала за своє навчання (середньо-професійну або вищу освіту) або навчання члена своєї сім'ї І-го ступеня споріднення, то вона має право на податкову знижку. Тобто фізична особа може повернути з бюджету частину витрачених коштів за навчання.
Для отримання такої знижки необхідно до 31 грудня 2013 року включно, тобто протягом всього 2013 року, подати до територіального органу Міндоходів за місцем проживання річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Але найважливіше – наявність документів, що підтверджують суми коштів, сплачених за навчання. До переліку таких документів входять квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, договір з навчальним закладом, довідка про отримані у звітному році доходи, документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім'ї І-го ступеня споріднення), тощо.
Для прискорення проведення органом Міндоходів розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, до органу Міндоходів разом із декларацією потрібно надати копії зазначених документів.
Оригінали таких документів не надсилаються органу Міндоходів, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення податкової перевірки.
Якщо до кінця 2013 року фізична особа не скористалась правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2012 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Нагадуємо, що податкова знижка – це сума витрат платника податку у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) протягом звітного року, на суму яких дозволяється зменшення суми загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, одержаного за наслідками такого року (стаття 166 Податкового кодексу України).
# # #
Платники податку, які не мають права на отримання автоматичного бюджетного відшкодування суми ПДВ
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві інформує: відповідно до пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI визначено, що не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:
- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);
- мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
# # #
Звітність на паперових носіях, чи потрібно її подавати?
Якщо платник податків подає до органу Міндоходів податкову звітність в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису, то роздруковані оригінали на паперових носіях не додаються. Якщо платник податків подає оригінали документів податкової звітності на паперових носіях, то, за бажанням, може надати копії таких документів в електронному вигляді на електронних носіях (магнітних дисках, флеш-картах, компакт-дисках).
# # #
Суб'єкти господарювання можуть користуватися новими довідниками податкових пільг
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, Міністерством доходів і зборів України затверджено Довідник № 66/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник № 66/2 інших податкових пільг.
В них надано перелік пільг з податку на прибуток, плати за землю, податку на додану вартість, державного мита, оподаткування неприбуткових установ і організацій, тощо.
Суб'єкт господарювання, який не сплачує податки та збори в зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг і складає звіт за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233.
Звіт наростаючим підсумком надається за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців до територіальних органів Міндоходів за місцем реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.
Ознайомитися з довідниками пільг можна за адресою http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html.
# # #
Консультує ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів м. Києва
Фізична особа на єдиному податку внесла на розрахунковий рахунок, який відкрито для здійснення підприємницької, власні кошти. Чи включаються до доходу такі кошти?
Згідно з п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
Відповідно до норм Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року №492 (далі - Інструкція) фізичні особи мають право відкривати рахунки для здійснення підприємницької, незалежної професійної діяльності та для власних потреб.
Тобто, власні кошти, внесені на розрахунковий рахунок, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, включаються до доходу фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку.
Платник податків не сплатив за торговий патент у встановлені строки. Яка передбачена відповідальність за таке порушення?
Відповідно до пп. 267.7.4 п.267.4 ст. 267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 –VI (далі - ПКУ), у разі невнесення суб'єктом господарювання збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (далі – збір) у встановлений цією статтею строк, дія такого патенту анулюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулося таке порушення.
У разі, якщо суб'єкт господарювання продовжує здійснювати діяльність, передбачену статтею 267 ПКУ, вважається, що така діяльність здійснюється без отримання відповідних торгових патентів
Крім того, відповідно до пункту 125.1. статті 125 ПКУ несплата (неперерахування) суб'єктом господарювання сум збору за здійснення деяких видів підприємницької діяльності, зазначених у п.п.267.1.1 п.267.1 ст.167 ПКУ в порядку та у строки, визначені цим Кодексом, тягне за собою накладання штрафу у розмірі 50 відсотків ставок збору, встановлених статтею 267 цього Кодексу.
Враховуючи зазначене, торговий патент підлягає анулюванню у випадку, якщо суб'єкт господарювання не вніс плату за торговий патент до першого числа звітного місяця (кварталу), а у разі несвоєчасної сплати до нього буде застосована штрафна санкція у розмірі 50 відсотків ставок збору, встановлених статтею 267 ПКУ.
Підприємство на єдиному податку виконує послуги по договору транспортного експедирування. Яким чином визначається дохід?
Пунктом 292.14 статті 292 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 –VI (далі - ПКУ) передбачено, що визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб'єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Підпунктом 2 пункту 292.1 статті 292 ПКУ визначено, що доходом платника єдиного - юридичної особи податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, та вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) у матеріальній або нематеріальній формі.
Згідно із пунктом 292.4 статті 292 ПКУ у разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента).
Таким чином, з метою визначення права суб'єкта господарювання зареєструватися платником єдиного податку, перебувати на спрощеній системі оподаткування та обчислення суми єдиного податку доходом юридичної особи - платника єдиного податку у разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами є сума отриманої винагороди.
Чи може юридична особа - платник єдиного податку протягом звітного року змінити групу платників єдиного податку?
Відповідно до пп.298.1.5 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до органу державної податкової служби не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.
Підприємство подає звітність в електронному вигляді. Які данні повинна містити друга квитанція та які терміни її надходження?
Підготовка і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджені Наказом ДПА України від 10.04.08 №23.
Після того, як платник надіслав звітність електронною поштою (засобами телекомунікаційного зв'язку) до органу Міністерства доходів і зборів України (далі – Міндоходів), він отримує першу та другу квитанції.
Перша квитанція підтверджує передачу податкових документів в електронному вигляді до органу Міндоходів. Ця квитанція надсилається органами Міндоходів на електронну адресу платника, з якої було отримано податкову звітність. Якщо платник не отримав першу квитанцію, то податковий документ вважається неодержаним.
Друга квитанція підтверджує прийняття податкових документів платника до бази даних Міндоходів. У квитанції мають міститися:
- реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі,
- відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа,
- результати перевірки електронних цифрових підписів (далі – ЕЦП),
- інформація про платника податків,
- дата та час приймання,
- реєстраційний номер,
- податковий період, за який подається податкова звітність,
- дані про відправника квитанції.
На цю квитанцію накладається ЕЦП органу Міндоходів, здійснюється її шифрування та надсилання платнику засобами телекомунікаційного зв'язку.
Обидві квитанції складаються у двох примірниках. Другі примірники першої та другої квитанцій в електронному вигляді зберігаються в органі Міндоходів.
Якщо податковий документ в електронному вигляді надійшов до органу Міндоходів до 16 години, то протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) платнику надсилається друга квитанція. У разі, якщо звітність надійшла до органу Міндоходів після 16 години, то друга квитанція надсилається платнику протягом перших двох годин наступного робочого дня.
Підприємство на невизначний час припинило підприємницьку діяльність. Чи потрібно подавати податкову звітність?
Відповідь: Статтею 16 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі-ПКУ) передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно п.49.3 статті 49 ПКУ податкова декларація подається за вибором платника податків, в один із таких способів:
а) обисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Таким чином, платник податків зобов'язаний за кожний звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Звітність подається до органу Міндоходів, в якому платник податків перебуває на обліку.
При цьому, якщо платник податків вирішив на певний період призупинити ведення своєї господарської діяльності, то звітувати потрібно у будь-якому випадку.
# # #
Захист українських споживачів від неякісних товарів
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів у м. Києві повідомляє, що з 1 вересня в Україні будуть запроваджені марки акцизного податку нового зразка.
Зазначені марки принципово відрізняються від марок діючого зразка та мають додаткові рівні захисту. Марки містять складний графічний захисний елемент, позначення ЛГП (лікеро-горілчана продукція) та ВП (винна продукція) та різну кольорову ідентифікацію. Для виробленої в Україні продукції зазначається код регіону виробника. Марки для тютюнових виробів містять позначення ЗФ (з фільтром) та БФ (без фільтру). Такі зміни стануть надійним захистом для всіх споживачів.
# # #
Оподаткування вартості спадщини (подарунку), отриманого фізичною особою - нерезидентом від фізичної особи - резидента
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, що відповідно до статті 174 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом IV ПКУ для оподаткування спадщини.
Об'єкти спадщини оподатковуються за ставками, визначеними в пункті 167.1 статті 167 ПКУ, для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента (підпункт 174.2.3 пункту 174.2 статті 174 ПКУ).
Згідно з пунктом 167.1 статті 167 ПКУ ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п.167.2 - 167.5 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм пункту 164.6 статті 164 ПКУ щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків.
Підпунктом 174.3 статті 174 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців - нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.
Враховуючи вищевикладене, фізична особа - нерезидент, яка отримала спадщину (подарунок) від фізичної особи – резидента, зобов'язана сплатити податок на доходи фізичних осіб до нотаріального оформлення успадкованого (подарованого) об'єкта, за ставкою 15% та/або 17% в залежності від розміру бази оподаткування в календарному місяці.
# # #
Скринька відгуків та пропозицій - акція органів Міндоходів до Для підприємця.
Працівники ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві до професійного свята - Дня підприємця проводять акцію по збору пропозицій та зауважень від платників податків. Для цього на видному місці встановлена скринька побажань, яка дасть змогу всім бажаючим висловити свої думки, бачення щодо роботи територіальних органів Міндоходів, надати пропозиції щодо напрямків подальшої співпраці.
Для організації роботи по обслуговуванню клієнтів-відвідувачів та доведення до керівництва отриманих заяв, зауважень працівники інформаційно – комунікаційного відділу щоранку виймають всі листівки, які залишили суб'єкти господарювання за минулий день. Опрацьовані звернення надходять до відповідних підрозділів для вжиття заходів.
# # #
Змістовна зустріч з підприємцями у Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації
Днями в приміщенні Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації відбулась спільна зустріч ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві та Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації з підприємцями і представниками малого бізнесу, проведення якої було спрямоване на забезпечення постійного конструктивного діалогу між підприємницькими колами та органами Міндоходів.
Зустріч була присвячена обговоренню важливої для підприємців теми, а саме «Сервіси для клієнтів Міністерства доходів і зборів України. Останні зміни у податковому законодавстві. Адміністрування та сплата земельного податку фізичними та юридичними особами. Отримання ключів електронного цифрового підпису та подача звітності в електронному вигляді».
У зустрічі приймали участь начальник ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів в м. Києві Святослав Миколайович Назарук, заступник голови Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Анатолій Васильович Іващенко, завідувач відділом податків і зборів Територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в м.Києві Наталія Леонідівна Бугай, а також провідні фахівці ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві та акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів і зборів України.
На початку зустрічі заступник голови Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Анатолій Васильович Іващенко розповів присутнім про Центр адміністративних послуг, що діє в приміщенні державної адміністрації та є взірцем м.Києва.
Діалог з платниками податків продовжив начальник ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Святослав Миколайович Назарук, який розповів платникам податків про активну роботу Центру обслуговування платників податків у Солом'янському районі та звітував про досягнення, які вже напрацьовані. «Центр обслуговування платників податків в ДПІ у Солом'янському районі є найбільшим в м.Києві, тому гостям із зарубіжних країн представляють саме наш Центр обслуговування платників податків, як найбільш комфортний для відвідувачів» - відзначив очільник інспекції.
Святослав Назарук також розповів про важливі питання сьогодення, це модернізація РРО та останні зміни у справлянні податку на нерухоме майно .
Завідувач відділом податків і зборів Територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в м.Києві Наталія Бугай наголосила про необхідність існування Асоціації платників податків, адже членство в даній організації забезпечує підприємцям захищеність та допомогу у вирішенні проблемних питань, що з'являються у процесі ведення бізнесу.
На питання щодо сплати земельного податку, спрощеної системи оподаткування докладно розповідали спеціалісти ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві.
Особливу увагу приділили питанню, яке сьогодні актуальне, це подання звітності в електронному вигляді та докладно розповіли про практичні та технічні особливості отримання безкоштовних електронних ключів в Акредитованому центрі сертифікації електронних ключів.
Наприкінці зустрічі Святослав Назарук надав вичерпні відповіді на питання, подякував всім за увагу та висловив надію на подальшу плідну співпрацю між органами владних повноважень та суб'єктами господарювання.
# # #
Строки поверненя надміру сплачених коштів
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві повідомляє, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику податків на підставі поданої ним заяви.
Нагадаємо, що згідно вимог статті 43 Податкового кодексу України обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
При цьому, відлік часу, протягом якого готується висновок про таке повернення, слід вести у календарних днях ( п. 43.5 ст. 43 ПКУ).
Зазначена інформація викладена в листі Міндоходів від 10.06.2013 р. № 4620/6/99-99-22-02-04-15)
# # #
Важливе питання висвітлено на прес-конференції
Днями в ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у місті Києві відбулась прес-конференція за участі першого заступника начальника Мирончук Ольги Борисівни з представником засобів масової інформації, а саме з журналістом газети «Про приватних підприємців та єдиний податок». В ході зустрічі обговорювалось питання щодо РРО з контрольною стрічкою в електронному вигляді.
Ольга Борисівна спілкуючись із представником мас-медіа, нагадала, що починаючи з 2013 року власники касових апаратів повинні звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Для цього реєстратори розрахункових операцій мають бути оснащені електронними стрічками, на яких формуються копії розрахункових документів і фіскальних звітів. Один раз на добу цей звіт автоматично передається на сервер обробки інформації Міндоходів України.
Згідно з Законом України №357-VII, який підписав Президент України Віктор Янукович, відповідальність за неподання електронної звітності настає з 1 січня 2014 року. До цього часу платників, які використовують касові апарати, не штрафуватимуть.
Водночас заступник начальника звернула увагу на те, що платники, які використовують реєстратори розрахункових операцій та не подають звітність в електронному вигляді, з 1 січня 2013 року порушують вимоги закону.
Наприкінці прес-конференції Ольга Мирончук розповіла, що з повним переліком моделей касових апаратів, які відповідають законодавчим вимогам та включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на офіційному порталі Міндоходів України за адресою: http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html, а консультацію з цього питання можна отримати в Центрі обслуговування платників податків: вул. Смілянська, 6 вікно 12, або за телефоном 244-77-73
# # #
Основні відмінності нового обмеження щодо форми здійснення розрахунків платниками єдиного податку
Обмеження щодо форми здійснення розрахунків за операціями платників єдиного податку не є принципово новим для спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Частиною шостою статті 1 Указу Президента України від 3 липня 1998 року N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції Указу Президента України від 28 червня 1999 року N 746/99) було передбачено, що "суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, які перейшли на спрощену систему оподаткування за єдиним податком, не мають права застосовувати інший спосіб розрахунків за відвантажену продукцію крім готівкового та безготівкового розрахунків коштами".
В новій редакції це обмеження викладене в пункті 291.6 статті 291 Податкового кодексу України, відповідно до якого "платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій)".
Порівняння норм Указу Президента України N 727 та Податкового кодексу України дозволяє виявити дві відмінності між ними:
по-перше, починаючи з 1 січня 2012 року обмеження за формою розрахунків поширюється не тільки на юридичних осіб – платників єдиного податку, а й на фізичних осіб – підприємців незалежно від групи платників, до якої вони віднесені;
по-друге, в новій редакції обмеження більш детально виписані види операцій, розрахунки за якими мають здійснюватися виключно в грошовий формі. Якщо в Указі N 727 обмеження стосувалося розрахунків за відвантажену продукцію, то в Податковому кодексі України йдеться про розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги). Правда, ця відмінність має технічний характер, оскільки термін продукція в ст. 1 Указу N 727 трактувався в широкому сенсі та включав в себе товари, роботи та послуги.
Зміни в застосуванні цього обмеження торкнулися також можливих наслідків його порушення. В "старій" спрощеній системі оподаткування (стаття 5 Указу N 727) єдиним наслідком порушення цього обмеження було обов'язкове повернення на загальну систему оподаткування, починаючи з наступного податкового періоду (кварталу).
В оновленій спрощеній системі оподаткування порушення форми здійснення розрахунків тягне за собою цілий комплекс наслідків:
- сума доходу, отриманого при застосуванні іншого (ніж грошовий) способу розрахунків, підлягає окремому оподаткуванню за ставкою 15 % для перших трьох груп платників єдиного податку (фізичні особи – підприємці) та за подвоєною ставкою (тобто 6 або 10 %) - для юридичних осіб - платників четвертої групи (пункти 293.4 та 293.5 статті 293 ПКУ);
- ці суми відображуються окремо в податковій декларації (підпункт 296.5.5 пункту 296.5 статті 296 ПКУ);
- суми доходу від здійснення бартерних операцій включаються до розрахунку доходу за попередній рік при поданні заяви про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;
- обов'язковий перехід на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків (частина четверта підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПКУ);
свідоцтво платника єдиного податку підлягає анулюванню – в останній день податкового (звітного) періоду, в якому допущено відмінний від грошового спосіб розрахунків (частина сьома пункту 299.15 статті 299 ПКУ).
# # #
Фінансова відповідальність за відсутність касової стрічки в електронній формі настає з 1 січня 2014 року
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує, що починаючи з 2013 року користувачі касової техніки повинні звітувати до органів Мін доходів в електронному вигляді. Саме для цього реєстратори розрахункових операцій мають бути оснащені електронними стрічками, на яких формуватимуться копії розрахункових документів і фіскальних звітів. Один раз на добу цей звіт автоматично передаватиметься до серверу обробки інформації міністерства.
Згідно із законом, фінансова відповідальність настає з 1 січня 2014 року. До цього часу за неподання електронної звітності платників, які використовують касові апарати, не штрафуватимуть.
Фахівці нагадують платникам, що вони можуть або приєднати до існуючої касової техніки відповідні модеми для передачі даних, або придбати нову техніку.
# # #
Електронні сервіси стають доступні кожному платнику податків
«Звітувати, не виходячи з дому та використовувати усі переваги електронного спілкування з податківцями можуть власники цифрових підписів, які з червня минулого року безкоштовно видає акредитований центр сертифікації електронних ключів. Ця безкоштовна послуга — альтернатива придбання посилених сертифікатів ключів у комерційних структурах.»- про це повідомив на брифінгу заступник начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві Олег Сергійович Чечель.
Продовжуючи розмову, Олег Сергійович наголосив, що ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.
Крім того, з січня 2013 року електронні ключі від нового відомства дають можливість експортерам та митним брокерам подавати митні декларації в електронному вигляді через мережу Інтернет. До речі, процедура отримання ключа триває не більше 10 хвилин. Інформація, щодо подання пакету документів для отримання безкоштовного ключа розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДПС за адресою http://www.cskidd.gov.ua/.
Наприкінці зустрічі, заступник начальника наголосив, що централізоване подання звітності Інтернетом істотно заощаджує час платників, підвищує рівень їх обслуговування, дозволяє своєчасно виявляти методологічні та арифметичні помилки.
Платникам, які звітують «електронкою», надаються додаткові електронні сервіси: інформація про наявність розбіжностей в Єдиному реєстрі податкових накладних та між реєстрами виданих та отриманих податкових накладних, про наявність податкового боргу, про результати перевірки податкової звітності та ін.
# # #
Сервіс «Пульс» – це ще один крок до комфортної і спокійної співпраці із платниками податків
На початку тижня в ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві відбулася зустріч заступника начальника інспекції Роговенко Наталії Іванівни із представником газети «Про приватних підприємців та єдиний податок».
Почавши свою розповідь, Наталія Іванівна наголосила на тому що, найвагомішим кроком у боротьбі з корупційними діями, який зробило Міністерство доходів та зборів України є відкриття сервісу «Пульс», який спрямований на захист платників податків від неправомірних дій держслужбовців. Міністерство доходів та зборів України створило для бізнесу доступний канал комунікації, який демонструє готовність до діалогу раніше закритої і недоступної системи.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві активно працює заради позитивних змін у системі обслуговування клієнтів, які може побачити кожен, хто користується послугами цього державного органу. Сьогодні на порядку денному тепер стоїть питання готовності громадян відповідально приймати рішення, вступати у діалог із держаною структурою, яка забезпечить безпроблемну і гідну роботу власного підприємства.
Лінія Міндоходів працює за принципом call-back – податківці та митники не тільки приймають звернення, але й повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи.
Номер цілодобової телефонної лінії оновленого сервісу «Пульс» Міністерства доходів та зборів України для клієнтів податкової та митниці: (044) 284-00-07.
Наприкінці зустрічі, заступник начальника наголосила, що завдяки оновленому «Пульсу» представники бізнесу, в тому числі і суб'єкти ЗЕД, мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність співробітників Міністерства доходів та зборів.
Керівники відомства оперативно вирішують суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення.
# # #
Строки запровадження марок акцизного податку нового зразка
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві інформує, що згідно проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 і від 13 березня 2013 року №188» пропонується перенести строк запровадження марок акцизного податку нового зразка з 1 серпня 2013 року на 1 вересня 2013 року. Крім того передбачається запровадження додаткових реквізитів та посилену схему захисту від підробки для зазначених марок.
Дане нововведення сприятиме посиленню державного контролю за обігом акцизних марок та зменшить обсяги «тіньового сектору» у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
# # #
В столичному управлінні Міндоходів утворено громадську раду
Сьогодні, у приміщенні конференц-зали Головного управління Міндоходів у м. Києві відбулась важлива для громадськості та органів Міндоходів столиці подія – проведено установчі збори, на яких сформовано склад Громадської ради при ГУ Міндоходів у м. Києві.
На початку засідання було заслухано звіт про діяльність попереднього дорадчого органу – Громадської ради при ДПС у м. Києві. Ініціативною групою засідання, склад якої було затверджено наказом ГУ Міндоходів від 19.06.2013 р. № 38, оголошено перелік інститутів громадянського суспільства, керівники яких делегували своїх представників до участі в установчих зборах та подальшого їх обрання до складу Громадської ради.
Формуючи склад новоутвореного консультативно-дорадчого органу учасники засідання керувались необхідністю забезпечити рівні права участі представників інститутів громадського суспільства з різних сфер діяльності. Загалом до новоствореної громадської ради було обрано 26 представників громадських, профспілкових, творчих та благодійних організацій, а також керівники недержавних засобів масової інформації.
У результаті засідання новим складом Громадської ради при ГУ Міндоходів у м. Києві визначено перспективи подальшої роботи та окреслено основні нагальні питання для обговорення.
# # #
20 серпня - останній день подання податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2013 року
Головне управління Міндоходів у м. Києві нагадує, що відповідно до статті 49 та статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця.
Останнім днем подання податкової декларації з податку на додану вартість платниками податку, у яких базовий період дорівнює календарному місяцю, за липень 2013 року є 20 серпня 2013 року.
# # #
Щомісяця «Пульс» опрацьовує понад 80 звернень мешканців столиці
З початку року на антикорупційний сервіс Міндоходів «Пульс» звернулося 568 мешканців міста Києва. Всі звернення були опрацьовані оперативно, про вжиті заходи заявників поінформовано.
Майже 46 відсотків столичних платників за допомогою сервісу вирішили проблеми, які виникали при поданні звітності, у тому числі в електронному вигляді. Значна кількість платників телефонували з питань організації роботи територіальних органів ГУ Міндоходів у м. Києві, а саме 41 відсоток звернень на «Пульс» були з цього приводу.
Понад 7 відсотків мали нарікання на процедуру реєстрації податкових накладних та отримання довідок, ще близько 4 відсотків мали зауваження до якості перевірок підприємств. Про корупційні дії столичних працівників Міндоходів не надійшло жодного повідомлення.
Нагадаємо, що інтерактивний сервіс «Пульс» приймає звернення представників бізнесу з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
# # #
Мораторій на штрафи за відсутність електронної касової стрічки
Головне управління Міндоходів у м. Києві нагадує, що до 1 січня 2014 року користувачів касової техніки, які ще не встигли перейти на систему дистанційної звітності, штрафувати не будуть. Проте, фахівці Міндоходів матимуть право продовжувати здійснювати перевірку дотримання представниками бізнесу вимоги передавати звітну інформацію про застосування РРО в електронному вигляді.
Це передбачено Законом України № 357 – VII, яким, зокрема, внесено зміни щодо терміну настання відповідальності за неподання електронної звітності. Згідно із законом, фінансова відповідальність настає з 1 січня 2014 року. До цього часу за неподання електронної звітності платників, що використовують касові апарати, не штрафуватимуть.
Звертаємо Вашу увагу, що 2 серпня Міністерство доходів і зборів затвердило Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій №317 у новій редакції, з урахуванням моделей реєстраторів, внесених відповідними наказами Міністерства доходів і зборів України, ДПС України та рішеннями Державної комісії з питань електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України. Зазначений реєстр розміщено на субсайті ГУ Міндоходів у м. Києві (www.kyiv.minrd.gov.ua) єдиного веб – порталу Міністерства доходів і зборів України у рубриці «Законодавство».
ГУ Міндоходів у м. Києві пропонує представникам бізнесу оперативно звертатись до сервісних центрів для купівлі або модернізації парку апаратів та наголошує, що запровадження такого сервісу значно знизить корупційні ризики за рахунок зменшення прямого спілкування представників бізнесу зі співробітниками підрозділів моніторингу грошових операцій Міндоходів України.