Для отримання «податкової відпустки» платникам єдиного податку І та ІІ групи необхідно подати заяву
Згідно із статтею 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Суми єдиного податку, сплачені авансом за весь податковий період, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
Згідно із статтею 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.
Згідно із Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Оскільки зазначеним законодавчим актом не передбачено пільг зі сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби, підприємці зобов'язані сплачувати ЄСВ незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні.
Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати
З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів, ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві, рекомендує подавати до податкового органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Роздрібна торгівля пивом підприємцями потребує застосування РРО
З 1 липня 2015 року роздрібна торгівля пивом, яку здійснюють фізичні особи – підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткуванняіз застосуванням другої і третьої груп здійснюють розрахунки готівкою зобов'язані застосовувати належним чином зареєстровані реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Відповідно до Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), яким внесено зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», з 01.07.2015 року підлягає ліцензуванню діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв. При цьому, у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єктом господарювання вказується, зокрема, перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення.
Отже, фізособи - підприємці – платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов'язані з 1 липня 2015 року застосовувати належним чином зареєстровані РРО
Слід зауважити, що Державний реєстр РРО, дозволених до застосування, який включає 128 моделей РРО розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України www.sfs.gov.ua в окремому банері .
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Про продаж власного нерухомого майна та військовий збір
Об'єктом оподаткування військовим збором є загальний місячний ( річний) оподатковуваний дохід фізичної особи – резидента, до якого включається частина доходу від операцій з майном, розмір якого визначається згідно з положеннями статті 172 Податкового кодексу (далі – ПКУ).
Відповідно до ст.172 ПКУ звільняється від оподаткування дохід, отриманий платником податку з продажу чи обміну не частіше одного разу протягом звітного року власного нерухомого майна ( будинку, квартири, дачі, кімнати), включаючи земельні ділянки, на яких розташовані такі об'єкти, за умови перебування такого майна у власності платника понад три роки. Умови перебування у власності понад три роки не поширюються на майно, отримане таким платником у спадщину. Дохід від продажу господарсько – побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або дачним будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначаються.
Таким чином, відповідно до статті 172 ПКУ не є об'єктом оподаткування військовим збором сума доходу, отримана фізичною особою – резидентом від операцій з продажу нерухомого майна .
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Новий електронний сервіс для платників податків
Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс – обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами.
Розроблений сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг), що передбачено п. 16 постанови КМУ від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».
Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:
1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб'єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);
2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;
3. Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;
4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.
З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-поталі ДФС www.sfs.gov.ua.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Обчислення та сплата єдиного соціального внеску фізичними особами -підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування
Складовою системних реформ в Україні є зміна підходів до сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), який є одним з основних чинників навантаження на фонд оплати праці роботодавця.
Пропозиції щодо перегляду навантаження на фонд оплати праці роботодавця, неодноразово вносилися на розгляд як представниками бізнесу, так і громадськості.
На сьогоднішній час Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015р. № 449 затверджено Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Питання щодо обчислення і строків сплати єдиного внеску платниками, зазначеними у п.п.3 п. 1 розділу II цієї Інструкції № 449, а саме фізичними особами - підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування викладено в п. 6 розділу IV.Вказаний пункт 6 викладенийв Інструкції № 449 майже співпадає з п.п.4.6 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013, № 455, яка втратила чинність.
Отже, категорія платників фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування:
1) самостійно для себе обчислюють суму єдиного внеску, яка не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку);
2) платники сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
З 1 липня несвоєчасна реєстрація податкових накладних в ЄРПН передбачає застосування штрафних санкцій
З 1 лютого 2015 року всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з вказаної дати підлягають обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .Вказана норма стосується в тому числі і тих податкових накладних, які складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов'язково реєструється в ЄРПН.
Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН складає 15 календарних днів з дати оформлення податкової накладної/розрахунку коригування.
Податкові накладні, складені за операціями, здійсненими після 1 лютого поточного року можуть бути зареєстровані в ЄРПН після спливання 15-денного терміну реєстрації лише із одночасним застосуванням штрафів, але не пізніше 180 днів з дати їх складання. Штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН застосовуватимуться у таких розмірах:
– 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
– 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
– 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
– 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.
Якщо податкова накладна/розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 1 лютого по 1 липня 2015 року штраф, у розмірі 10%, передбачений Податковим кодексом не застосовується.
Слід зауважити, що вказані штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН визначені в ст.120¹ Податкового кодексу України.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Мораторій на штрафні санкції стосовно застосування РРО по деяких операціях не діятиме з 01 липня
Звертаємо увагу, що тільки до 1 липня 2015 року діє мораторій на застосування штрафних санкцій щодо окремих суб'єктів господарювання, зокрема, суб'єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону при умові:
- надання послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів і видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку;
- виконання операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції виконуються в касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України, та операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу;
- продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).
Починаючи з 1 липня 2015 року до вказаних суб'єктів господарювання за порушення норм використання РРО та РК застосовуватимуться штрафні санкції. Їх розмір залежить від видів порушень і становить від 1 до 5100 грн., 100% або 500% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг) та 200% вартості необлікованих товарів.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Зміни до Інструкції щодо нарахування і сплати ЄСВ
На сьогоднішній час Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015р. № 449 затверджено Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яка набула чинності з 29 травня 2015 р.
Інструкцією визначено механізм нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, порядок нарахування і сплати фінансових санкцій за порушення, пов'язані із сплатою ЄСВ, і стягнення органами ДФС заборгованості із внеску. При цьому норми Інструкції приведено у відповідність зі змінами, внесеними до Закону України від 8 липня 2010 р. № 2464-VI.
Отже, Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013, № 455, втратила чинність.
Аналізуючи вказані документи слід звернути увагу, що:
1. Пункти 17 і 18 розділу ІІІ доповнено нормами, що звільняють від сплати ЄСВ:
- юридичних осіб (їх відокремлені підрозділи) та фізичних осіб, які отримали доходи на тимчасово окупованій території, і підприємців, які перебували на обліку у фіскальних органах або знаходилися (проживали) на території АР Крим на початок тимчасової окупації;
- платників , які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася анти терористична операція (далі – АТО), на період із 14.04.2014р. до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану. Підставою для такого звільнення є: заява платника ЄСВ, подана ним у довільній формі до органу ДФС за місцем обліку або тимчасового проживання не пізніше 30 календарних днів, що настають за днем завершення АТО і сертифікат Торговельно-промислової палати;
2. Нормою пункту 19 розділу ІІІ передбачено нарахування і сплату роботодавцями ЄСВ виходячи з мінімального розміру зарплати, встановленої частиною 5 статті 8 Закону № 2464. Особливо слід відмітити, що згідно з Інструкцією ця норма застосовується за умови відпрацювання повного календарного місяця, хоча в Законі № 2464 такої вимоги немає;
3. Пункти 20-27 розділу ІІІ доповнено нормою про застосування понижуючого коефіцієнта до ставки ЄСВ;
4. Пункт 3 розділу ІV доповнено пп. 8, що встановлює порядок сплати ЄСВ і подання до органу ДФС демобілізованими підприємцями і самозайнятими особами заяви за формою додатка 1 до Інструкції та копії військового квитка чи іншого документа із зазначенням даних про період мобілізації. Ці документи подаються протягом 10 днів після демобілізації або завершення лікування (реабілітації). На їх підставі зазначені особи звільняються від сплати ЄСВ за себе на період перебування на військовій службі за призовом під час мобілізації. Така заява заповнюється також, якщо у мобілізованого підприємця є наймані працівники, а в період мобілізації ЄСВ на цей дохід нараховує уповноважена особа. У цьому випадку в заяві наводяться дані про суми ЄСВ, які нараховувались найманим працівникам підприємця;
5. Додано норму (пп. 2 п. 5 розділу ІV), що дозволяє підприємцям на загальній системі оподаткування і самозайнятим особам у місяці відсутності доходу сплачувати ЄСВ у добровільному порядку, самостійно визначивши базу нарахування. При цьому розрахована база не може бути більшою від максимального розміру бази нарахування ЄСВ, а сума внеску не може бути меншою від мінімального страхового внеску. Під час визначення доходу, з якого сплачується ЄСВ, враховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід.
Слід звернути увагу, що з Інструкції виключено норму про сплату підприємцями, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування авансових внесків у розмірі 25% річної суми ЄСВ (пп.2 п. 5 розділу ІV).
Більш детально з наказом Мінфіну № 449 та Інструкцією можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за адресою: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0508-15.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС ум.Києві
Щодо рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), який набрав чинності з 01.01.2015, збір за користування радіочастотним ресурсом України трансформовано в одну із складових рентної плати – рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України.
Згідно із п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу.
Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II Податкового Кодексу України граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, податкову декларацію, яка містить додатки, зокрема з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України - за місцем податкової реєстрації.
Водночас п. 257.4 ст. 257 ПКУ визначено, що у податковому (звітному) періоді платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України сплачують авансові внески з рентної плати у податковому (звітному) періоді до 30 числа кожного місяця. Розмір таких авансових внесків складається з однієї третини суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період.
Сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Щодо законодавчих змін, у введенні системи електронного адміністрування ПДВ
Зміни щодо електронного адміністрування ПДВ набули чинності з 1 січня 2015 року. Відповідно до прийнятих законодавчих актів «Електронне адміністрування ПДВ запроваджено поетапно до 1 липня 2015 року у тестовому режимі та діятиме до 01 липня 2015 року. Цей тестовий термін введено з метою надати змогу платникам податку та контролюючим органам адаптуватись до нових правил адміністрування податку на додану вартість, а з 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацює на постійній основі.
Запровадження такої системи направлено на зниження ризиків формування фіктивного кредиту та унеможливлення отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, скорочення обсягів тіньової економіки в країні та витрат держави на адміністрування ПДВ. Крім того, система електронного адміністрування ПДВ зменшує вплив людського фактору та сприяє зменшенню рівня корупції. Також зменшується кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, скорочується число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість та спрощується звітність з ПДВ.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Умови, які дають можливість нараховувати ЄСВ менше мінімального розміру
Критерії, за якими вимоги щодо нарахування єдиного внеску не менше мінімального розміру не застосовуються до такий нарахувань:
• винагороди за договорами цивільно-правового характеру;
• заробітна плата з джерела не за основним місцем роботи;
• заробітна плата працівника інваліда, який працює на підприємстві, установі або в організації, де застосовується ставка 8,41 відс.;
• заробітної плати працівників підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,3 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску;
• заробітної плати працівників підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,5 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві