Ефективна організація роботи з відвідувачами забезпечується в Центрі обслуговування платників ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Протягом 10 місяців 2014 року в Центрі обслуговування платників платники податків та громадяни отримали більше 277 тисяч послуг, з них: адміністративних послуг – 66,3 тис.; інформативно-консультаційних послуг – 154,0 тис.; отримано вхідної кореспонденції – 80,9 тис.; послугами електронного цифрового підпису скористались– 5 631 відвідувач.
Платникам надано 62 400 усних консультацій.
Платники найбільше потребують консультацій з наступних питань:
• організація та провадження підприємницької діяльності – 1 547;
• сплата єдиного соціального внеску – 9 008;
• програмне забезпечення електронної звітності – 12 438.
В ЦОП платникам безкоштовно надаються бланки податкової звітності та заяв на отримання адміністративних послуг, здійснюється безкоштовне ламінування та ксерокопіювання документів.
З метою активного залучення учасників оцінювання якості надання послуг у Центрі постійно проводиться електронне анкетування за допомогою розташованої біля місця консультанта-модератора електронної книги та письмове анкетування, до якого залучає також консультант-модератор. За січень-жовтень 2014 року заповнено 380 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи ЦОП.
В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.
В окремому кабінеті облаштовано Центр сертифікації ключів. Платники можуть безкоштовно та швидко отримати електронні ключі. За 10 місяців 2014р. оформили договори на здачу звітів в електронному вигляді 5 631 платник.
У приміщенні ЦОП 3 комп'ютери підключені до мережі Інтернет з завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності 'МДЗ України' та надається допомога у відправці Договору про визнання електронних документів юридичних/фізичних осіб.
Для створення сприятливих умов щодо ведення господарської діяльності керівництвом інспекції вживаються всі необхідні заходи по забезпеченню своєчасності та якості надання адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Вирішення проблемних питань завдяки телефонному зв'язку «гаряча лінія»
Нещодавно було проведено черговий сеанс телефонного зв'язку „гаряча лінія" з начальником відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Мариною Василівною Маноліт на тему: «Зміни в законодавстві щодо акцизного податку». Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу зв'язку "гаряча лінія":
Запитання 1:
Чи повинна філія торговельного підприємства, яка реалізує в оптово – роздрібній мережі алкогольні напої та пиво, сплачувати збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства?
Відповідь:
Оскільки філія не є юридичною особою, тобто не є окремим суб'єктом господарювання, то збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства з обороту реалізації алкогольних напоїв і пива, здійсненого філією, нараховує та сплачує суб'єкт господарювання, що має таку філію відповідно до свого статусу платника збору, встановленого п.п.1.1. п.16 підр.10 р. ХХ Податкового кодексу України.
Запитання 2:
Чи необхідно СГ який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, подавати до контролюючого органу розрахунок збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства?
Відповідь:
Cуб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати до контролюючого органу розрахунок збору на розвиток ВСХ, в тому числі у випадку відсутності у суб'єкта підприємницької діяльності у звітному місяці факту реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, тобто незалежно від наявності у платників об'єкта оподаткування.
Запитання 3:
Чи виникає обов'язок по сплаті акцизного податку у випадку передачі СГ на тимчасове зберігання алкогольної продукції (виноматеріалів) іншому СГ?
Відповідь:
Передача юридичною особою на тимчасове зберігання алкогольної продукції (виноматеріалів) іншій юридичній особі вважається реалізацією підакцизних товарів (продукції) і відповідно є об'єктом оподаткування акцизним податком.
Запитання 4:
На які підакцизні товари (продукцію) виробники та імпортери встановлюють максимальні роздрібні ціни?
Відповідь:
Максимальні роздрібні ціни встановлюються виробниками та імпортерами на тютюнові вироби, а саме: сигарети без фільтра, цигарки та сигарети з фільтром.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Про систему автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ, яка діятиме з 01 січня 2015р., розповіли під час брифінгу
Нещодавно в стінах ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві відбувся брифінг за участі Першого заступника начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві Ольги Борисівни Мирончук на тему «Бюджетне відшкодування податку на додану вартість».
Під час брифінгу Ольга Борисівна повідомила представників ЗМІ, що з 1 січня 2015р. бюджетне відшкодування платникам податку на додану вартість, які відповідають критеріям, визначеними Податковим кодексом України (в оновленій редакції), здійснюватиметься в автоматичному режимі.
Ольга Борисівна наголосила: «Критерії, яким мають відповідати платники для отримання права на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ, визначені п.19 ст.200 Податкового кодексу України».
Перший заступник начальника інспекції розповіла, що право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які:
- не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
- юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про відсутність підтвердження відомостей; відсутність за місцезнаходженням; прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи; припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та: здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) та/або здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;
- не мають податкового боргу;
- великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного року".
«Відтак, з 1 січня 2015 року запроваджується система електронного адміністрування ПДВ, в якій всі платники податку на додану вартість будуть мати власні електронні рахунки в банку, який буде підпорядковуватися Національному банку України. Усі податкові накладні складатимуться виключно в електронному вигляді та реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру ПДВ і тому всім хто ще не отримав ключ електронного цифрового підпису в Центрі сертифікації ключів, які знаходяться в кожному територіальному органі фіскальної служби, необхідно заключити договір та безкоштовно отримати цей ключ», - доповнила на закінчення зустрічі Ольга Борисівна, спілкуючись із журналістом газети.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Єдиний соціальний внесок тема Інтернет – конференції
Нещодавно в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у місті Києві відбулась чергова Інтернет-конференція на тему «Єдиний соціальний внесок».
На питання учасників Інтернет-конференції відповідала заступник начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у місті Києві Наталя Іванівна Роговенко. Під час Інтернет-конференції надійшло чимало питань.
Пропонуємо вашій увазі актуальні запитання, які поставили учасники під час Інтернет-конференції та відповіді на них.
1. Як визначається «мінімальний страховий внесок»?
Відповідно до п. 5 частини 1 ст. 1 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями «мінімальний страховий внесок» - сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та який підлягає сплаті щомісяця.
2. З якого періоду виникає обов'язок нараховувати та утримувати єдиний внесок із сум заробітної плати працівників у роботодавця?
Відповідно до абз. четвертого частини 4 ст. 5 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) обов'язки платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) виникають у осіб, зазначених у п. 2, 3, 6, 7 та 8 частини 1 ст. 4 Закону № 2464 (найманих працівників), - з дня укладення трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору.
Отже, у роботодавців обов'язки нарахування та утримання ЄВ із сум заробітної плати (доходу) найманих працівників виникають з дня укладення трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору з найманими працівниками.
3. Що є базою оподаткування єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців, які нараховують дохід найманим працівникам?
Відповідно до п.1 ст.7 Закону України від 08.07.2010р. №2464-VI (із змінами та доповненнями) базою нарахування єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців, які нараховують дохід найманим працівникам, є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
У разі виплати найманим працівникам допомоги по тимчасовій непрацездатності базою нарахування єдиного внеску є суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та суми допомоги по тимчасовій непрацездатності. При виплаті працівникам, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, базою нарахування єдиного внеску є сума допомоги.
Перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затверджується Кабінетом Міністрів України.
4. До якого органу та за якою формою необхідно подати заяву на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування?
Відповідно до частини 3 статті 10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» особи, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, подають до органу фіскальної служби за місцем проживання відповідну заяву в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно абзацу 2 пункту 5.2 розділу V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за № 1622/24154, заява про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування подається за формою згідно з додатком 2 до вищезазначеного наказу.
5. Фізична особа-підприємець припиняє підприємницьку діяльність. Яким чином необхідно подати звітність по єдиному внеску?
Відповідно до Закону України від 13 травня 2014 року № 1258-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом», який набрав чинності 08.07.2014, відбулися зміни у порядку припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Зняття з обліку фізичних осіб – підприємців в контролюючих органах здійснюється на підставі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
За результатами опрацювання відомостей державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та аналізу карток особових рахунків платників податків до Реєстру самозайнятих осіб вноситься інформація про дату та номер запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та встановлюється обліковий стан «припинено, але не знято з обліку (КОР пусті або не закриті)».
Фізичні особи – підприємці можуть бути зняті з обліку в контролюючому органі у разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетом щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи.
Разом з цим, згідно з п.п. 65.10.8 п. 65.10 ст. 65 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) державна реєстрація припинення підприємницької діяльності або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності, та не знімає строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання.
Останнім звітним періодом для платників, що перебували на загальній системі оподаткування та на спрощеній системі оподаткування (1 та 2 груп), буде рахуватись базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному року. Для платників, що перебували на спрощеній системі оподаткування (3 та 5 груп) буде рахуватись базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, в якому було прийнято рішення про припинення.
Тобто фізичні особи, щодо яких починаючи з 08.07.2014 до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації у строки, визначені п. 49.18 ст. 49 Кодексу, в залежності від обраної ними системи оподаткування в період підприємницької діяльності.
Що стосується зняття з обліку платників єдиного внеску, то відповідно до абзацу сьомого частини першої ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов'язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою – підприємцем (частина четверта ст. 6 Закону).
При цьому останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи (частина восьма ст. 9 Закону).
Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
6. Який термін сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування фізичною особою-підприємцем на єдиному податку?
Відповідно до п. 4 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Платники єдиного внеску, зазначені у п. 4 частини 1 ст. 4 Закону № 2464, зокрема фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини 8 ст. 9 Закону № 2464).
Згідно п.п. 2 п. 4.6 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 455 (далі - Інструкція № 455), платники єдиного внеску, визначені п.п. 3 п. 2.1 розділу ІІ Інструкції № 455 (фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування), можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.
При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Зазначена категорія платників самостійно обчислює для себе суму єдиного внеску, яка не може бути менше мінімального страхового внеску на місяць (п.п. 1 п. 4.6 розділу ІV Інструкції № 455).
7. Як укласти договір про добровільну сплату єдиного внеску?
Частиною 1 ст. 10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2464) визначено коло платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно з п. 3 частини 3 ст. 10 Закону № 2464 особи, зазначені в частині 1 цієї статті, подають до органу фіскальної служби за місцем проживання відповідну заяву в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Орган фіскальної служби, що отримав заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, має право перевіряти викладені в заяві відомості та вимагати від особи, яка подала заяву, документи, що підтверджують зазначені відомості.
З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, в строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Особи, зазначені в частині 1 ст. 10 Закону № 2464, беруть добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, але не менше одного року (частина 2 ст.10 Закону № 2464).
Договір про добровільну участь набирає чинності з дня його підписання (частина 4 ст. 10 Закону № 2464).
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у місті Києві
Умови добровільної сплати ЄСВ
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що якщо ви вирішили взяти участь у системі державного соціального страхування добровільно, то до органу доходів і зборів за місцем проживання подається заява про добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за формою згідно з додатком 2 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Контролюючий орган, що отримав відповідну заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, має право перевіряти викладені в заяві відомості та вимагати від особи, яка подала заяву, документи, що підтверджують зазначені відомості.
З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, органом доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь відповідно до типового договору, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що заперечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Договір про добровільну участь набирає чинності з дня його підписання (частина 4 ст.10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464 – VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).
Варто зазначити, що платник може звернутися до органу фіскальної служби за основним місцем обліку з письмовим зверненням щодо отримання довідки про те, що фізична особа не заключала договір про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Довідка видається безоплатно на підставі поданого звернення, яке обов'язково повинне містити посилання на найменування підприємства (установи, організації), яке потребує таку довідку. Форма довідки не визначена нормами Закону № 2464 та Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів від 09.09.10 № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.09.13 за № 1622/24154, тому є довільною.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Позитивні тенденції щодо збільшення надходжень до бюджету від сплати єдиного податку спостерігаються в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві інформує, що за 10 місяців поточного року фактично до бюджету сплачено єдиного податку на підприємницьку діяльність в сумі 125,8 млн. грн., що на 30,1 млн.грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Відмічається позитивна динаміка постійного збільшення надходжень єдиного податку протягом 2014р. Надходження до бюджету від сплати підприємцями єдиного податку у жовтні склали 15,9 млн.грн., а це на 11,7 млн.грн. більше ніж у вересні 2014р.
Нагадуємо, єдиний податок сплачується до місцевого бюджету. Питома вага надходжень від даного платежу в загальній сумі збору до місцевого податку становить 14, 9%.
Отримати консультацію з приводу нарахування та сплати єдиного податку платники Солом'янського району можуть, завітавши в Центр обслуговування платників податків за адресою: вул.Смілянська,6 або зателефонувати за номером тел. 245-85-15.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Головне Управління Державної фіскальної служби у м.Києві запрошує всіх бажаючих суб'єктів господарювання на безкоштовний семінар
Тема: «Спрощена та загальна система оподаткування для СПД - фізичних осіб. ПДВ та податок на доходи фізичних осіб в умовах дії Податкового кодексу України».
Дата та місце проведення: 27 листопада 2014 року
Місце проведення: приміщення ДНВП «Картографія»
(актова зала), за адресою: м. Київ, вул. Попудренка, 5.
Час проведення 10.00-13.00
З питань реєстрації для участі в семінарі звертатись за телефонами: (044) 245-91-54
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві