Мобілізовані підприємці звільняються від сплати податків
Фізичні особи – підприємці, які проходять військову службу в особливий період часткової мобілізації, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО та єдиного податку.
Згідно з положеннями Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно – мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20.05.14 № 1275 – VII само зайняті особи, які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом про мобілізацію, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО, а також від подання податкової звітності з єдиного податку.
Для цього протягом 10 днів після демобілізації підприємці повинні подати відповідні документи до фіскального органу за місцем податкової реєстрації само зайнятої особи. Такими документами є: заява само зайнятої особи та копія військового квитка або іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Після надання зазначених документів контролюючі органи будуть списувати таким платникам податковий борг, що виник у них внаслідок форс – мажорних обставин, як безнадійний, без нарахування штрафних санкцій та пені.
Окрім того, такі особи будуть звільнені від сплати ЄСВ за себе за умови, що вони: не здійснювали господарську діяльність в цей період; не отримували дохід; надали підтверджуючі документи з військових комісаріатів, в яких вказується період перебування на військовій службі.
Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати по найму під час його мобілізації, то він зобов'язаний уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманих працівників. У такому випадку обов'язок х нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби несе уповноважена особа.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві
Електронне адміністрування ПДВ
З нового року електронне адміністрування ПДВ запроваджується для усіх платників шляхом відкриття окремих спеціальних банківських рахунків. Це цільові рахунки зі спеціальним режимом, на який кошти в сумі ПДВ будуть зараховуватися платниками лише з власного поточного рахунку за певних обставин.
Обчислювати суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі буде Державна фіскальна служба України, відповідно, платник податку матиме право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка. Також ДФС буде оприлюднювати на офіційному веб-порталі sfs.gov.ua алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
На рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість з власного поточного рахунку платника також будуть зараховуються кошти в сумі податку, отриманого від покупців при проведенні операцій з продажу товарів/послуг за готівкові кошти або при проведенні бартерних (товарообмінних) операцій.
Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі виключно на підставі реєстру платників, який ДФС надішле Казначейству. Відповідно до вимог ст. 69 ПКУ Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
Платникам податку, які застосовують спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України, відкривається єдиний електронний рахунок для обліку сум податку за результатами діяльності, передбаченої зазначеною статтею, та іншої діяльності.
Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку. Платники ПДВ, зареєстровані до 1 січня 2015 р., будуть рахуватись з 1 січня 2015 року.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Проблема легалізації заробітної плати є достатньо серйозною і вирішення її є першочерговим
Нещодавно в приміщенні Солом'янської податкової інспекції відбулася зустріч з журналістами за участі заступника начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві Наталі Іванівни Роговенко. Тема зустрічі: «Легалізація заробітної плати».
«Працівники інспекції постійно проводять заходи щодо детінізації доходів і офіційного оформлення зайнятості населення. В першу чергу, це стосується виявлення і запобігання виплаті прихованої від оподаткування заробітної плати, використання праці найманих робітників без належного оформлення трудових відносин, використання різноманітних схем мінімізації фонду оплати праці з метою ухилення від сплати податку на доходи фізичних осіб і єдиного соціального внеску», - під час зустрічі повідомила Наталя Іванівна.
Проведення спільної роботи щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати працівникам і ліквідація зарплатних боргів є вагомим джерелом наповнення місцевих бюджетів. Громадяни і досі віддають перевагу нелегальній сумі в "конверті", ніж легальній заробітній платі та офіційному працевлаштуванню, забуваючи про велику ціну цих дій в майбутньому. А підприємства з метою мінімізації податків, офіційно виплачують працівникам мінімальну заробітну плату, або навіть і меншу.Отже проблема легалізації заробітної плати є достатньо серйозною і рішення її є першочерговим питанням.
З метою усунення причин, які створюють передумови для мінімізації заробітної плати та скорочення надходжень до бюджету податку на доходи фізичних осіб на постійній основі проводиться робота щодо недопущення зменшення оплати праці, виплати зарплати «в конвертах» та скорочення відрахувань до бюджету.
Протягом січня – жовтня 2014р організовано 64 засідання «круглого столу» з питань трудових прав працівників, легалізації заробітної плати та зайнятості населення з посадовими особами 1927 підприємств, внаслідок чого керівники 1562 підприємств підвищили фонд оплати праці і відповідно збільшились перерахування податку на доходи фізичних осіб, що складає 3387,6 тис. грн.
За рахунок індивідуально-роз'яснювальної роботи з суб'єктами господарської діяльності, які за результатами аналізу 1-2 кварталів 2014 р. нараховували зарплату нижче мінімального розміру, 456 підприємств підвищили фонд оплати праці, за рахунок чого у жовтні 2014р. збільшились перерахування ПДФО на 467,7 тис. грн.
Заступник начальника інспекції зазначила, що кожен найманий працівник має право вимагати від роботодавця виплати гідної та легальної заробітної плати. Кожна гривня податку із заробітної плати, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення пенсії у майбутньому. «Тому слід пам'ятати, що неоформлення належним чином трудових відносин з найманими працівниками є порушенням законодавства про працю»,- зазначила в кінці зустрічі із журналістами Наталя Роговенко.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві
Подання звітності про використання РРО
Відповідно до абзацу 1 пункту 7 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон) «суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяцем у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку».
Отже, суб'єкти господарювання, які у своїй діяльності використовують РРО та повинні подавати до органів ДФС по дротових та бездротових каналах зв'язку звітність про використання РРО, не подають звіт про використання РРО (КОРО) за формою 3ВР-1.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ з 2015 року за новими критеріями
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві, повідомляє, що з 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування платникам податку на додану вартість, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 200.19 статті 200 Податкового кодексу України, здійснюватиметься в автоматичному режимі.
Так, статтею 200.19 Податкового кодексу України встановлено, що право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які відповідають одночасно таким критеріям:
- не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
- юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
а) відсутність підтвердження відомостей;
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та:
а) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) та/або
б) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;
- не мають податкового боргу;
- великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року".
Зазначені зміни передбачені Законом України від 31.07.2014 року №1621-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України".
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Зміни до Порядку обліку платників податків і зборів
З 19.11.2014р. набрав чинності Наказ Мінфіну від 14.11.2014 р. №1127, яким затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.
Зокрема, встановлено, що якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників ПДВ за угодою, то податкові номери інвесторам за такою угодою надаються контролюючими органами за місцем обліку інвесторів як платників ПДВ за угодою про розподіл продукції.
Дата зняття з обліку ФОП відповідає даті отримання повідомлення держреєстратора про проведення держреєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП.
Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника до ЄДР із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому платника податків знято з обліку.
Крім цього, установлено, що контролюючі органи протягом 10 робочих днів з 19.11.14 р. здійснюють зняття з обліку ФОП, які не були зняті з обліку після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
У разі отримання відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП за їх рішенням або припинення незалежної профдіяльності фізосіб відповідно до постанови КМУ „Про порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особами, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням" контролюючі органи за місцем перебування осіб здійснюють обробку таких відомостей та проводять заходи щодо зняття таких осіб з обліку.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Проводимо Всеукраїнський тиждень права
Запрошуємо всіх бажаючих відвідати Центр обслуговування платників ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві (вул.Смілянська, 6)та отримати кваліфіковану юридичну допомогу з питань оподаткування , взаємовідносин з органами ДФС та протидії корупції.
Провідні фахівці юридичного управління протягом тижня будуть надавати безоплатну первинну правову допомогу з питань реалізації і захисту прав людини в органах Державної фіскальної служби.
Прийом відвідувачів здійснюється в Приймальні громадян з 8 по 12 грудня 2014 року з 9 години 30 хвилин до 10 години 30 хвилин з подовженням часу прийому при необхідності.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві
Відповідальність за несвоєчасне подання податкової звітності
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві нагадує про відповідальність, передбачену за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності.
Так, ст.120 Податкового кодексу України передбачено, що за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Слід зазначити, що повторним порушенням, за яке передбачено штраф у розмірі 1020 гривень, буде несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів – для високосного року) винесено податкове повідомлення – рішення.
Строки давності для застосування штрафних (фінансових) санкцій до суб'єктів господарювання становлять 1095 днів, з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві
Особи, які не мають права на отримання бюджетного відшкодування ПДВ
Відповідно до пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:
- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);
- мали обсяги оподаткування операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України від 31.07.14 № 162 – VII було внесено суттєві зміни в адміністрування ПДВ, проте пункту 200.5 статті 200 Кодексу ці зміни не торкнулись, тому і після 1 січня 2015 року залишаються чинними обмеження щодо права на отримання бюджетного відшкодування..
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві
Змінили місцезнаходження – перереєструйте РРО
Шановні громадяни. Звертаємо вашу увагу, що суб'єктам господарювання, які здійснюють діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій, у разі зміни місцезнаходження та переведення суб'єкта господарювання до іншого територіального органу фіскальної служби здійснюється перереєстрація РРО та книг ОРО.
Для проведення перереєстрації РРО необхідно надати такі документи:
- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО (№1-РРОВ) з позначкою «Перереєстрація»;
- реєстраційне посвідчення за формою № 3-РРО (№3-РРОВ);
- довідку про опломбування РРО (у разі внесення змін, що потребують переопломбування касового апарата).
При проведені процедури перереєстрації РРО фіскальний номер не змінюється та зберігається до дати скасування реєстрації РРО. Якщо суб'єкт господарювання змінив місцезнаходження слід звертатися до контролюючого органу за місцем розташування господарської одиниці. Аналогічно здійснюється процедура перереєстрації книг ОРО.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві
Податкова звітність з ПДВ з 2015 року
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві нагадує, що Законом України від 31.07.2014 р. №1621-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" внесено ряд змін до Розділу V "Податок на додану вартість", що наберуть чинності з 01 січня 2015 року.
Так, пунктом 49.4 ст. 49 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим, в якому для всіх зареєстрованих платників ПДВ визначено обов'язок подання звітності до контролюючого органу виключно в електронному вигляді, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб.
При цьому подання декларацій з ПДВ в паперовому вигляді з 1 січня 2015 року не передбачено.
Також, з 1 січня 2015 року запроваджується система електронного адміністрування ПДВ, в якій всі платники податку на додану вартість будуть мати власні електронні рахунки в банку, який буде підпорядковуватися Національному банку України. Усі податкові накладні складатимуться виключно в електронному вигляді та реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру ПДВ.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Запровадження системи електронного адміністрування ПДВ – тема, яка розглядалась на брифінгу в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Нещодавно відбувся брифінг голови комісії з реорганізації ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві Мирончук О.Б. з журналістом газети «Справжня Бухгалтерська Газета».
Основна тема заходу: «Електронне адміністрування ПДВ».
На брифінгу було розглянуто питання щодо запровадження системи електронного адміністрування податку на додану вартість для усіх платників шляхом відкриття окремих спеціальних банківських рахунків.
Мирончук Ольга Борисівна надала роз'яснення, що такі рахунки відкриваються автоматично на безоплатній основі і виключно на підставі реєстру платників податку, який орган фіскальної служби після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Держказначейству. У свою чергу казначейська служба надсилає фіскальній службі повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення фіскальна служба інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
Мирончук О.Б. на питання журналістів стосовно дати початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка зазначила : «Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку. Платники ПДВ, зареєстровані до 1 січня 2015 р., будуть використовувати електронні рахунки з 1 січня 2015 року».
На кінець зустрічі Мирончук О.Б. відзначила, що впровадження електронного адміністрування податку на додану вартість дозволить детінізувати нарахування і сплату ПДВ.
Ольга Борисівна подякувала за співпрацю та відповіла на поставлені запитання журналіста.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві