До уваги платників транспортного податку!
Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01 січня 2015 року, запроваджено транспортний податок.
Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.
Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування, а базовий звітний період дорівнює календарному року.
Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Сплачується податок юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Екологічний податок: особливості справляння в цьому році
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що платниками податку у 2015 році є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються (пункт 240.1 статті 240 Податкового кодексу України):
– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
– скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;
– розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання);
– утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
– тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Водночас, у 2015 році об'єкти, база оподаткування, ставки, базовий податковий (звітний) період, порядки обчислення, подання податкової звітності та сплати податку залишилися незмінними порівняно з попереднім роком. При цьому платник податку зобов'язаний визначати суму податку окремо за кожним видом забруднення та/або за кожним видом забруднюючої речовини (пункт 249.2 статті 249 Кодексу).
Платники податку складають податкові декларації за встановленою формою, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації (пункт 250.2 статті 250 Кодексу):
– за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів;
– за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.
Законом № 71 встановлено трьохмісячний, від дня набрання чинності цим Законом, строк перегляду своїх нормативно-правових актів на відповідність із цим Законом.
Платник податку, який з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, зобов'язаний повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього в звітному році об'єкта обчислення податку. У іншому випадку платник податку зобов'язаний подавати податкові декларації відповідно до пункту 250.9 статті 250 Кодексу.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
За кожного неоформленого працівника – фінансова відповідальність роботодавця
Юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, але не оформлюють трудові стосунки відповідно до вимог чинного законодавства, несуть відповідальність у вигляді штрафу.
Отож, перш ніж взяти на роботу трудового нелегала, кожному роботодавцю треба врахувати, що контролюючі органи у випадку виявлення факту виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків мають право застосувати штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, тобто 36,5 тисячі гривень.
Окрім цієї суми штрафу, яку сплатить підприємство чи фірма, на його керівника чи підприємця-порушника очікує адмінштраф в розмірі від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів громадян, тобто — від 8,5 до 17 тисяч гривень.
Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві та, відповідно, зарплата в «конверті», своїми наслідками можуть мати колосальні суми штрафних санкцій.
Отже працедавцям потрібно суворо дотримуватись законодавчих вимог щодо оформлення найманих працівників.
Варто врахувати, що відтепер закон не містить такого поняття як «стажування». А це означає, що кожен роботодавець зобов'язаний у перший же день офіційно працевлаштувати працівника, тобто укласти трудовий договір, видати відповідний наказ чи розпорядження і повідомити про органи ДФС за місцем реєстрації. Посилення відповідальності роботодавців за використання нелегальної праці передбачено змінами до Кодексу законів про працю відповідно до ЗУ № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28 грудня 2014 року.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Громадяни, які отримували у 2014 році заробітну плату мають право скористатись правом на податкову знижку
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві нагадує, що відповідно до Податкового кодексу України громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували за навчання закладам освіти, сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом, страхували себе або членів своєї сім'ї, оплачували допоміжні репродуктивні технології, всиновлювали дітей, понесли витрати у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, мають право на отримання податкової знижки.
Відповідно до статті 166 Податкового кодексу платники податків можуть скористатися правом на податкову знижку за наслідками звітного 2014 року до кінця поточного 2015 року, подавши до податкової інспекції за місцем своєї адреси(реєстрації) декларацію і копію підтвердних документів.
Звертаємо увагу, що право на податкову знижку має лише той, хто отримував заробітну плату. Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Нагадуємо, перелік документів, які необхідно мати при заповненні декларації для отримання податкової знижки на навчання:
- паспорт (оригінал, копія);
- ідентифікаційний номер (оригінал, копія);
- довідку з роботи про отриманий у минулому році дохід і сплачені податки (немає вимоги щодо форми довідки, головне, щоб було вказано загальний нарахований дохід за 2014 рік, єдиний соціальний внесок, податкова соціальна пільга у разі застосування, податок на доходи фізичних осіб);
- довідку про вартість навчання у звітному році (якщо не вказано у договорі);
- копію свідоцтва про народження дитини (для батьків студента), копію свідоцтва про одруження (для чоловіка чи дружини студента);
- оригінал та копію договору з навчальним закладом;
- довідку з навчального закладу про кількість навчальних місяців у звітному році (якщо неповний навчальний рік);
- довідку про термін навчання в навчальному закладі (якщо не вказано у договорі);
- оригінали та копії платіжних документів, що підтверджують сплату за навчання (сплачені у 2014 році).
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Трансфертне ціноутворення: нові правила податкового контролю
Фахівці ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві звертають увагу платників на найважливіші зміни щодо вдосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, які з 1 січня 2015 року внесено до Податкового кодексу України Законом України від 28.12.2014р. № 72.
По-перше, у національне законодавство імплементовано основний світовий стандарт для трансфертного ціноутворення – принцип «витягнутої руки» та встановлено обов'язок для платника, який бере участь у контрольованій операції визначати обсяг свого прибутку відповідно до цього принципу.
По-друге, новими умовами встановлено, що контрольованими операціями є:
- господарські операції, що здійснюються із пов'язаними особами – нерезидентами;
- господарські операції з продажу товарів через комісіонерів-нерезидентів;
- господарські операції, які впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, яка включена до переліку держав, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
По-третє, операції визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються дві умови:
- загальний обсяг доходу платника або його пов'язаних осіб від усіх видів діяльності, який враховується при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток перевищує 20 млн.грн.
- обсяг таких господарських операцій платника та його пов'язаних осіб з одним контрагентом перевищує 1 млн.грн. (без ПДВ) або 3% доходу, що враховується при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток.
Починаючи з 2015 року, платники податку на прибуток, які здійснювали контрольовані операції, зобов'язані інформувати контролюючий орган про такі операції шляхом подання одночасно з декларацією з податку на прибуток підприємств спеціального додатка, в якому зазначається спрощена загальна інформація про контрольовані операції. Крім цього, платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн.грн. (без ПДВ), мають подати в електронному вигляді більш детальний Звіт про контрольовані операцій у термін до 1 травня року, наступного за звітним.
Згідно з п.2 розділу ІІ Закону № 72 Звіт про контрольовані операції за 2014 рік платники мають подати до 1 травня 2015 року, сформувавши його з урахуванням норм статті 39, яка діяла в редакції до 1 січня 2015 року.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Чи потрібно повідомляти органу виконавчої влади про прийняття працівників на роботу?
Законом України від 28.12.14 р № 77-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» внесено зміни до ст. 24 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року зі змінами і доповненнями. А саме, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Разом з тим повідомляємо, що роз'яснення щодо застосування вказаної норми законодавства буде надано ДФС України після розробки та затвердження Кабінетом Міністрів України порядку повідомлення роботодавцями центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Гарантія соціального захисту – офіційна заробітна плата
У нинішніх умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах", реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. З метою сприяння легалізації «тіньової» зайнятості населення та «тіньової» заробітної плати фахівці ДПІ в Оболонському районі районі ГУ ДФС у м. Києві постійно проводять активну інформаційно-роз'яснювальну роботу. Зокрема, інформують роботодавців про недопустимість та можливі правові наслідки через використання робочої сили з порушенням трудового законодавства, а також роз'яснюють громадянам важливість для них оформлення трудових відносин належним чином.
Підприємства, установи, організації та громадяни – суб'єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати. Роботодавці, котрі відмовляються від офіційного працевлаштування своїх працівників, найбільшої шкоди завдають, в першу чергу, робітникам, адже неналежне оформлення трудових відносин позбавляє людей можливості захисту своїх прав та не дає змоги напрацювати стаж, необхідний в майбутньому для призначення пенсії. Обов'язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників – це своєчасна й повна сплата податків і платежів, а також забезпечення заробітною платою працівників у розмірі не менше мінімальних соціальних стандартів.
ДПІ в Оболонському районі районі ГУ ДФС у м. Києві
Особливості подання декларації та сплата акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві нагадує, що відповідно до пункту 223.1. статті 223 Податкового кодексу України базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.
Cуб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації (тобто за місцем розташування пункту продажу підакцизних товарів) декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 Податкового кодексу України (пункт 223.2 статті 223 Кодексу).
Декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Кількість таких декларацій за звітний період має відповідати кількості адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.
Перша подача декларації за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року.
Сплата податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України (підпункт 222.3.1 пункту 222.3 статті 222 Кодексу), для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Перша сплата задекларованих сум податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку не пізніше 2 березня 2015 року.
ДПІ в Оболонському районі районі ГУ ДФС у м. Києві
Які ставки податку на доходи фізичних осіб у 2015 році?
Фахівці Оболонської податкової інспекції повідомляють, що у зв'язку з набранням чинності Закону України від 28.12.2014р. № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" з 1 січня 2015 року змінились правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Отже, відповідно до нової редакції статті 167 Податкового кодексу України, у випадку, коли доходи, які нараховуються працівнику у формі заробітної плати, інших винагород у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року – ставка податку з доходів фізичних осіб становить, як і раніше, 15%.
У випадку, якщо вказані доходи в календарному місяці перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, то до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.
ДПІ в Оболонському районі районі ГУ ДФС у м. Києві
Чи справляється з 01.01.2015 року екологічний податок за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення?
Фахівці Оболонської податкової інспекції звертають увагу, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015, припинено оподаткування викидів забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення екологічним податком.
Зокрема, з розділу VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями виключено відповідні норми щодо визначення платників, податкових агентів, об'єкта та бази оподаткування, ставок, порядків обчислення, подання податкової звітності та сплати податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення.
Поряд з цим, підпунктом 37.3.4 пункту 37.3 статті 37 вищезазначного Кодексу передбачено, що підставою для припинення податкового обов'язку є, зокрема скасування податкового обов'язку у передбачений законодавством спосіб.
Оскільки звітним податковим періодом для екологічного податку є квартал, то платники екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення востаннє визначають податкові зобов'язання за IV квартал 2014 року у податковій декларації екологічного податку.
За наступні податкові періоди зазначені особи не подають податкові декларації екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення. При цьому заяву про відсутність в 2015 році об'єкта обчислення екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення подавати не потрібно.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Про продаж тютюнових виробів у роздрібній мережі з 2015 року
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві інформує, що продаж тютюнових виробів у роздрібній мережі з 01.01.2015 року здійснюється за цінами, не вище за максимальні роздрібні ціни (далі МРЦ) встановлені виробниками або імпортерами товарів, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Тобто, до МРЦ (100 відс.) додається акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизними товарами – 5 відсотків. Вартість тютюнових виробів, вище за яку не дозволено їх реалізацію, можна отримати помноживши МРЦ (вказану на пачці) на 1,05.
Більш детально з цим та іншими роз'ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз'яснення у категорії 116.04).
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві
Увага! Нові форми звітності з ПДВ
Міністерством фінансів України видано наказ від 23.01.2015 № 13 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 102/26547 (далі – наказ №13), яким внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість, уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 вересня 2014 року № 966, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 жовтня 2014 року за №1267/2604 (далі – наказ № 966).
Наказ № 13 набрав чинності з дня офіційного опублікування – з 30 січня 2015 року (опубліковано в Офіційному віснику України, 2015, № 6).
Враховуючи зазначене, з 01 березня 2015 року, починаючи за звітні періоди лютий 2015 року та І квартал 2015 року, податкові декларації з ПДВ та уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, подаватимуться за формами у редакції наказу №13.
Звітність з ПДВ за звітні (податкові) періоди ІV квартал 2014 року та січень 2015 року, повинна подаватись за формами, затвердженими наказом № 966 (без урахування змін, внесених наказом № 13).
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві