Мобільна робоча група керівників на місці вирішує питання швидше за «Пульс»
З початку червня 2014 року в Державній податковій інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві працює мобільна робоча група, яку очолює керівник та членами групи є заступники керівника інспекції. Група була створена для оперативного вирішення суперечливих питань платників податків (діяльності/бездіяльності посадових осіб), які виникають в ході виконання ДПІ своїх функціональних обов'язків.
За період діяльності групи (півтора місяця) було прийнято 21 керівника підприємств району та 1-го підприємця. Основні питання, з якими звертались платники – ліквідація підприємств, подання звітності в електронному вигляді, реєстрація податкових накладних. Під час спілкування платникам надавалось обгрунтоване роз'яснення щодо правомірності дій працівників інспекції, обговорювались пропозиції платників, позиції кожної сторони. Результатом цих зустрічей стало досягнення порозуміння для прийняття остаточного виваженого двостороннього рішення.
Сьогодні вже спостерігається позитивна динаміка у зменшенні звернень платників, зокрема на сервіс «Пульс». В попередні місяці на телефонну гарячу лінію «Пульс» надходило до 20 звернень на місяць, в червні їх кількість стала 7, а в липні - станом на 15.07.2014 року надійшло лише 2 звернення.
В подальшому очікується, що при дієвій роботі мобільної групи у платників зросте довіра до територіального податкового органу і впевненість у можливості вирішення проблемного питання без такого посередника як сервіс «Пульс».
Це свідчить про те, що нагальні питання кожного платника та громадянина можливо оперативно розглянути та одразу під час зустрічі отримати відповідь на територіальному рівні без залучення Міністерства доходів і зборів України та його Головного управління в м. Києві.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів у м. Києві
Податківці Солом'янського району охоче поділились досвідом роботи з колегами з інших областей України
Днями до ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві завітала делегація з Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів органів Міндоходів України. Метою приїзду делегації було ознайомлення з робочим процесом Солом'янської податкової інспекції для перейняття досвіду, адже саме в цій інспекції функціонує найбільший в м.Києві Центр обслуговування платників.
Серед гостей, що прибули з візитом, були фахівці підрозділів обслуговування платників майже з усіх куточків нашої держави, які перебуваючи в Києві на навчанні мали змогу поспілкуватись з колегами в м.Києві та представники Департаменту обслуговування платників Міністерства доходів і зборів України та ГУ Міндоходів у м.Києві.
Зустрівши та привітавши гостей, в.о. начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві Ольга Борисівна Мирончук люб'язно запросила гостей оглянути найбільший у м.Києві Центр обслуговування платників, що розпочав свою роботу з 2012 року. Ольга Борисівна відмітила, що основне завдання, яке виконує ЦОП це, перш за все, створення комфортних умов для платників податків з метою забезпечення ними повної і своєчасної сплати до бюджету податків і зборів.
Екскурсію по ЦОП для колег з інших податкових інспекій проводила начальник Центру Тетяна Несвятипасха, яка ознайомила гостей з роботою всіх трьох залів сервісного центру та розповіла про здобуті результати.
Гостей особливо цікавили умови робочого процесу спеціалістів, що обслуговують платників, зокрема зручність забезпечення умов праці та вимог законодавства, а також сам процес обслуговування клієнтів, що відвідують ЦОП. Тетяна Несвятипасха докладно розповіла та наглядно показала гостям як працює термінал електронної черги, що видає талони, з якими платники обслуговуються у спеціалістів ЦОПу.
Уважно переймаючи досвід роботи Солом'янської податкової інспекції, гості не забули поцікавитись думкою щодо обслуговування в сервісному Центрі також у платників, які цього дня прийшли в справах до інспекції. «Я працюю у Солом'янському районі з дня реєстрації, це вже 10 років і відвідуючи інспекцію спостерігаю великі позитивні зміни. Це і створення умов для платників в приміщенні інспекції мабуть не гірше європейських, так і саме відношення до відвідувачів (уважне, доброзичливе, партнерське). Простою мовою можна сказати: нікуди не ганяють, намагаються максимально допомогти. Мені приємно сюди приходити», - поділився з гостями своїми враженнями приватний підприємець.
Під час візиту гості поділились своїм досвідом роботи з податківцями Солом'янського району м.Києва, адже кожна з інспекцій відрізняється певними робочими моментами і дуже цікаво дізнатися про роботу кожної з них, це дуже корисно задля вдосконалення роботи органів податкової служби України.
Ознайомившись з процесом роботи ЦОП Солом'янського району, учасники делегації відмітили високу якість умов, створених для платників податків, а також зазначили, що були приємно вражені організацією роботи Центру.
В кінці зустрічі візитери подякували за гостинність та побажали Солом'янським податківцям подальшої наснаги у роботі та сумлінних платників у сплаті податків.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві
Про спрощену систему оподаткування обговорювалось під час прес-конференції в ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Днями в ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було проведено прес-конференцію із заступником начальника Наталею Роговенко та представником газети «Про приватних підприємців та єдиний податок». На зустрічі розглядалось питання щодо спрощеної системи оподаткування для фізичних осіб.
Наталія Іванівна розповіла про порядок обрання, відмови та умов перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, регламентований розділом ХІV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України.
Заступник начальника зауважила, що одним з важливих нововведень в Податковому кодексі стосовно спрощеної системи є те, що суб'єкти господарювання отримали можливість подавати заяву на реєстрацію платником єдиного податку в електронному вигляді, протягом року змінювати групу і ставку податку, а для найбільш популярної - другої групи - звітний період розширився з місяця до року. «Минулого року діяв мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу, який продовжено до 2015 року. Вже цього року саме «спрощенці» першими зможуть скористатися перевагами електронної перевірки», - відзначила Наталя Роговенко.
Також заступник начальника повідомила: «З січня 2014 року реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Таким чином, замість свідоцтва платника єдиного податку фізична особа – підприємець, на свій запит, зможе безоплатно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку, що значно зменшує документообіг із контролюючими органами та скорочує витрати часу і ресурсів».
На закінчення прес-конференції Наталя Іванівна відповіла на всі запитання журналіста та подякувала за активну участь та підтримку органів Міндоходів для формування свідомого, дисциплінованого платника податків.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Нелегальна праця породжує негативні наслідки для працівників і суспільства
Негативні наслідки неофіційного оформлення трудових відносин, виплати «заробітної плати в конвертах» відчувають як самі роботодавці, працівники так і члени територіальних громад та суспільство в цілому. Для працівників нелегальна зайнятість, виплата заробітної плати в «конвертах» призводить до:
- позбавлення працівника гарантованого державою розміру заробітної плати (у тому числі розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплати, надбавки);
- втрати можливості користування державними гарантіями відповідно до чинного законодавства, такими як: державна допомога сім'ям з дітьми, соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям, субсидії;
- втрати трудового стажу при розрахунку розміру пенсії;
- відсутність внесків до фондів соціального страхування, що унеможливлює соціальний захист працівників, і тому такі особи втрачають право на отримання гарантованої державою відпустки, своєчасно та не нижче мінімальних гарантії в оплаті праці, здоров'ї, безпечних умовах праці.
Для суспільства поширення такого явища, як нелегальна праця призводить до:
- ненадходження податків до місцевих бюджетів, які б направлялись на добробут громади, на реалізацію програм соціально-економічного розвитку районів, міст.
- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);
- не в повному обсязі наповнення фондів соціального страхування, що призводить до надмірного навантаження на них та пошук додаткових джерел для виконання функцій держави.
Нагадаємо, що на першому поверсі в Центрі обслуговування платників ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві для фіксування фактів сплати заробітної плати в «конвертах» існує скринька, в якій кожен відвідувач може залишити повідомлення про злісне ухилення від оподаткування про своїх роботодавців, або за бажанням повідомити про факт порушення зателефонувавши за номером 520-05-90
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Нагадуємо про порядок автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ
Згідно із п.200.18 ст.200 Податкового кодексу України платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті, подали відповідну заяву та відповідають критеріям, визначеним п.200.19 цієї статті, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку.
Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки, яка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації, та відповідно до вимог, визначених ст.76 Податкового кодексу.
Контролюючий орган зобов'язаний протягом трьох робочих днів після закінчення перевірки надати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає автоматичному відшкодуванню з бюджету.
Орган Державного казначейства України надає платнику податку суму автоматичного бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом трьох операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
Посадові особи контролюючих органів служби та органів Державного казначейства України в разі порушення визначених у п.200.18 статті 200 Податкового кодексу термінів відшкодування несуть відповідальність відповідно до закону.
Для отримання права на автоматичне бюджетне відшкодування сум податку на додану вартість платник податку повинен одночасно відповідати критеріям, визначеним п.200.19 ст.200 Податкового кодексу.
Критерії оцінки платника, відповідність яким надає такому платнику податку право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування сум ПДВ, побудовані на аналізі даних його звітних показників та наявної податкової інформації.
Пунктом 200.20 ст.200 Податкового кодексу передбачено, що визначення відповідності платника податку зазначеним критеріям проводиться в автоматизованому режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.
Відповідно до п.200.21 ст.200 Податкового кодексу у разі невідповідності за висновком контролюючого органу платника податку визначеним цією статтею критеріям та відсутності в такого платника права на автоматичне бюджетне відшкодування податку контролюючий орган зобов'язаний протягом 17 календарних днів після граничного терміну подачі звітності повідомити платника податку про відповідне рішення та надати детальні пояснення і розрахунки за критеріями, значення яких не дотримано. Відповідне рішення може бути оскаржене платником податку у встановленому порядку.
Якщо контролюючий орган у встановлений термін не надіслав платнику податку зазначеного повідомлення, вважається, що такий платник відповідає критеріям для одержання права на автоматичне бюджетне відшкодування податку.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
«Пульс» - ефективний механізм вирішення питань
Антикорупційний сервіс Міндоходів «Пульс» активно працює заради позитивних змін у системі обслуговування суб'єктів господарювання усіх форм власності та громадян, за його допомогою є можливість виявити факти корупції та неякісного обслуговування платників податків.
У I півріччі 2014 року до ДПІ на сервіс «Пульс» надійшло 70 звернень, що на 2,9% більше ніж у відповідному періоді 2013 року (2013 р. – 68).
Найактуальніші питання, з якими звертались платники:
- щодо роботи органів Міндоходів – 27, з яких режим і порядок роботи – 6, отримання адміністративної послуги – 6, облік платників – 8;
- щодо звітності та реєстрації накладних – 27, з яких проблеми при реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних – 6, не прийняття звітності в електронному вигляді – 9, не прийняття звітності на паперових носіях – 11;
- щодо роботи ЦОП – 8, з яких черги при подані звітності – 7, некоректне спілкування – 1.
Усі звернення оперативно опрацьовано, вирішено по суті порушеного питання та інформація своєчасно направлена до Інформаційно Довідкового Департаменту Міндоходів для надання відповіді запитувачу.
Нагадаємо, що сервіс «Пульс» - це гаряча телефонна лінія (044) 284-00-07, за якою громадяни та суб'єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкової та митниці, можливі корупційні дії з їхнього боку. Про результати розгляду скаржники отримують відповідь у режимі call-back (працівник сервісу дзвонить клієнтові) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то його термін не перевищує 15 днів. Про це в обов'язковому порядку повідомляється запитувачу.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Зміни у порядку проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців
08.07.2014 набув чинності Закон України від 13 травня 2014 року № 1258-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом» (далі – Закон № 1258).
Основні зміни, внесені Законом № 1258, це:
• державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця проводиться державним реєстратором не пізніше наступного робочого дня з дати отримання від фізичної особи – підприємця реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності або судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем без довідок органу доходів і зборів про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів та про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
• виключено статтю 491 «Порядок проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця»;
• державний реєстратор зобов'язаний не пізніше місяця з дня набрання чинності Законом № 1258 заповнити реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем за її рішенням та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, яка до 08.07.2014 надала заяву про припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем, але не надала реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем за її рішенням.
Органи доходів і зборів проводять процедури зняття з обліку платників податків – фізичних осіб – підприємців відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 № 1588 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462, (далі – Порядок обліку).
Зняття з обліку фізичних осіб – підприємців в органах доходів і зборів здійснюється на підставі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
За результатами опрацювання відомостей державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та аналізу карток особових рахунків платників податків до Реєстру самозайнятих осіб вноситься інформація про дату та номер запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та встановлюється обліковий стан «припинено, але не знято з обліку (КОР пусті або не закриті)».
Якщо після припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця залишились незакритими його рахунки у фінансових установах (крім рахунків, відкритих
для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб), орган доходів і зборів доводить до відома цих установ таку інформацію, повідомляючи їм відомості про дату та номер відповідного запису в Єдиному державному реєстрі.
Останнім звітним періодом для платників буде рахуватись базовий звітний(податковий) період, що дорівнює календарному року.
Фізичні особи – підприємці можуть бути зняті з обліку в органах доходів і зборів у разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетом щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи доходів і зборів.
Окремо слід зазначити, що Законом № 1258 внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).
Так, Законом № 1258 передбачено:
• зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, – на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку;
• у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов'язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою – підприємцем;
• останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
З урахуванням змін, внесених до Закону № 2464, процедури зняття з обліку платника єдиного внеску в органі доходів і зборів розпочинаються у разі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Також змінами передбачено, що у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.
Повідомляємо, що на офіційному веб-порталі Міндоходів функціонує сервіс «Реєстр страхувальників», який дає змогу отримати дані з реєстру страхувальників, у тому числі і про зняття з обліку.
Для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця не вимагаються повідомлення та довідки органів доходів і зборів.
Звертаємо увагу, що зазначене стосується лише фізичних осіб – підприємців, і залишився незмінним порядок зняття з обліку юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві
Платникам податків і громадянам Донецької та Луганської областей надана можливість звернутись до будь-якого територіального органу Міндоходів
Для забезпечення можливості виконання платниками податків обов'язків подання податкової звітності відповідно до норм Податкового кодексу України
територіальними органами Міндоходів організовано прийом звітності особисто від платників податків, зареєстрованих в Донецькій та Луганській областях або уповноваженою особою в будь-якому органі Міндоходів.
В Центрах обслуговування платників для самостійного формування і подання звітності в електронному вигляді працюють автоматизовані робочі місця, на яких кожен бажаючий може отримати будь-яку необхідну допомогу та самостійно працювати необхідний час.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів у м.Києві
Кроки для покращення економіки України
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Мін доходів у м. Києві інформує, що із 23 квітня діє Автономний преференційний торговий режим ЄС для України, який передбачає одностороннє зменшення або скасування мит на українські товари. Так Європейський Союз підтримав економіку України, враховуючи недавні безпрецедентні події в Україні, політичні та економічні проблеми.
1 листопада 2014 року – до цієї дати триватиме застосування автономних торговельних преференцій для України з боку ЄС, але знижені та нульові ставки мита діятимуть і далі, тому що до листопада діятиме застосування торговельних положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Товари для експорту ЄС
- Скасовано мито для 94,7 % обсягу промислових товарів.
- Знижено тарифи на ряд промислових товарів.
- Скасовано мито для 83,4 % товарних позицій сільськогосподарських товарів.
- 15,9 % сільськогосподарської продукції підпадає під нульові тарифні квоти: яловичина, свинина, баранина, м'ясо птиці, яйця, молоко, йогурти, вершкове масло, молочні пасти, пшениця, ячмінь, кукурудза, овес, мед, цукор – сирець, карамель, глюкоза, крохмаль, манітол, гриби, томати, часник, сік виноградний, спирт етиловий та ін..
Примітка: Інформація про тарифи та квоти розміщена на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі (Співробітництво між Україною та Європейським Союзом/Автономний преференц2ійний торговельний режим ЄС для України).
Як торгувати з ЄС
Для використання преференційного торгового режиму з Європейським Союзом необхідно:
1. Отримати сертифікат походження EUR.1.
Видається Торгово – промисловою палатою України та її регіональними підрозділами. ЄС залишає також можливість використання умов експорту в рамках режиму GSP.який діє сьогодні для України та для використання якого необхідно отримати сертифікат форми А. Відповідні сертифікати видає Торгово – промислова палата України.
2. Ознайомитися із правилами походження товарів з Регламенту Європейської комісії № 2454/93.
Примітка: Інформація про отримання сертифіката EUR.1 та умови торгівлі розміщені на сайті Торгово – промислової палати (Послуги/ Оформлення сертифікатів про походження товарів / Підтвердження країни походження товарів, що експортуються з України, та видача відповідних сертифікатів походження / Сертифікат EUR.1 в рамках автономних торгових преференцій Європейського Союзу).
Онлайн – сервіс ЄС «Служба підтримки експорту»
Сервіс створений Європейською комісією для того, щоб надавати безкоштовний доступ до інформації стосовно умов експорту до ЄС. Цей онлайн – сервіс містить інформацію про умови торгівлі з ЄС, зокрема стосовно діючих мит, преференційних торговельних угод, статистичних даних, інших специфічних вимог до продукції. Інтернет – адреса онлайн – сервісу «Служба підтримки експорту»: www.exporthelp.europa.eu. Для ефективного використання онлайн – сервісу «Служба підтримки експорту» можна скористатися презентацією, розміщеною на сторінці Міністерства економічного розвитку і торгівлі між Україною та Європейським Союзом / Інформаційно – аналітичні матеріали з окремих питань / ExportHELPDESK).
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві