Кошти у вигляді додаткового блага з ознакою «126» підлягають оподаткуванню
Фахівцями ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві проведена документальна позапланова невиїзна перевірка діяльності платника податків «К» з питань дотримання платником податків вимог податкового законодавства з податку на доходи фізичних осіб протягом 2012р.
Аналізуючи форму 1-ДФ працівниками інспекції було визначено, що платник податків отримав дохід за ознакою «126», як додаткове благо. Сума боргу по договору про надання кредитних послуг платника податку анульована кредитором за його самостійним рішенням.
Таким чином, загальний оподатковуваний дохід фізичної особи - платника податків «К» за 2012 рік склав 615,63 тис.грн.
Громадянин «К» був письмово повідомлений установою банку про необхідність подання декларації з відображенням сум отриманих доходів у вигляді додаткового блага згідно з умовами якого здійснювалось прощення боргу, однак декларацію самостійно не подав та податок не сплатив, і тому сума податку до сплати у 2014 році збільшилась на суму штрафних санкцій у розмірі 26,28 тис. грн..
Отже, платнику доведеться сплатити податку на доходи фізичних осіб в сумі 104,44 тис. грн. та штрафної санкції – 26,28 тис. грн. Загальна донарахована сума складає 130,72 тис. грн.
Термін сплати не настав.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві
Порядок заповнення податкової накладної при укладенні договору в усній формі
Підпунктом «и» п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу передбачено обов'язкове заповнення рядка «Вид цивільно-правового договору» податкової накладної.
У разі укладання договорів у письмовій формі у податковій накладній за операцією, на яку виписується податкова накладна, проставляються вид цивільно-правового договору згідно з Цивільним кодексом України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі – Цивільний кодекс) (наприклад, договір купівлі-продажу, міни, підряду, надання послуг, перевезення тощо), а також дата укладання договору та його номер. Відповідно до ст. 207 цього Кодексу правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксовано в одному або кількох документах, у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони.
Згідно зі ст. 9 Закону України 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:
• Назву документа (форми);
• Дату і місце складання;
• Назву підприємства, від імені якого складено документ;
• Зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
• Посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
• Особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Рахунок-фактура за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа (оскільки ним не фіксується будь-яка господарська операція, розпорядження або дозвіл на проведення господарської операції), а має лише інформаційний характер.
Тобто форма рахунку-фактури не містить можливості визначення змісту правочину (купівлі-продажу, надання послуг, перевезення тощо) та не визначає вид договірних зобов'язань.
Отже, за відсутності документа, який фіксує зміст правочину, вважається, що такий правичин вчинено усно. У разі наявності рахунку-фактури або іншого документа, що підтверджує вчинення усного правичину, в графі «Вид цивільно-правового договору» податкової накладної робиться відповідний запис та зазначається документ, на підставі якого здійснено операцію, його тдата і номер (наприклад, усний договір купівлі-продажу, рахунок-фактура від _ №).
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Постачання паперу та картону для утилізації
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві повідомляє, що якщо до 01.01.2014 р. платником було сформовано податковий кредит з ПДВ у зв'язку з придбанням (виготовленням) паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД, який постачається після 01.01.2014 р., коригування сум податкового кредиту таким платником податку не провадиться, а здійснюється нарахування податкових зобов'язань з ПДВ на дату такого постачання.
Слід зазначити, що у разі якщо у платника податку до 01.01.2014 р. були відсутні неоподатковувані операції, а такі неоподатковувані операції почали здійснюватися з 01.01.2014 р., розрахунок частки використання товарів/послуг та/або необоротних активів в оподатковуваних операціях здійснюється за обсягом постачання першого звітного податкового періоду, в якому задекларовано оподатковувані та неоподатковувані операції, та відображається у додатку Д7 до податкової декларації з ПДВ, який подається разом із декларацією за перший звітний період і застосовується протягом поточного календарного року.
Детальніше інформація викладена в листі від 16.04.2014 р. № 7319/6/99-99-19-04-02-10.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Електронний проїзний документ - включається до складу витрат платника податку
Відповідно до п. 4 ст 9 розділу II Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», пп.. 4.4.7 пп. 4.4 п. 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12.05.2011 р. № 581, спільним наказом Мінінфраструктури України та Міндоходів України від 30.05.2013 р. № 331/137 затверджено Порядок оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті (далі - Порядок).
Вимоги щодо електронних документів визначено у розділі V Порядку.
Згідно з положенням цього розділу обов'язковим елементом візуальної форми електронного проїзного (переїзного) документа є його унікальний код.
Посадочний документ, перевізний документ, документ на повернення, документ на послуги (візуальна форма електронного проїзного документа) роздруковуються на паперовому носії або зберігаються як сукупність електронних даних (мобільний телефон, смартфон, планшет, компактний персональний комп'ютер, чіп-картка тощо).
Тобто всі перелічені вище документи, роздруковані на паперовому носії, є розрахунковими документами (транспортними квитками).
Таким чином, витрати на відрядження працівника в тому числі на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження можуть бути включені до складу витрат платника податку лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат, зокрема у вигляді електронних квитків, посадкового талона та документа про оплату.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
Яким чином буде здійснюватись відшкодування сум ПДВ у вигляді облігацій?
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві інформує, що платники податку на додану вартість, які задекларували суми до відшкодування податку до 1 січня 2014 року, що підтверджені перевірками та не відшкодовані станом на 16.01.2014 року, можуть на добровільних засадах отримати відшкодування ПДВ шляхом оформлення облігацій внутрішньої державної позики. Це передбачено Законом України від 27.03.2014 р. №1165-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік». Порядок такого відшкодування визначений постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 р. №139 «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість», яка набрала чинності 27.05.2014 р. (далі – постанова №139).
Для отримання відшкодування ПДВ у вигляді облігацій внутрішньої державної позики платнику податків необхідно подати відповідну заяву за формою, затвердженою постановою №139, до територіального органу Міндоходів за місцем реєстрації.
Номінальна вартість зазначених облігацій становитиме 1000 грн., а строк обігу – 5 років. Ставка дохідності по зазначених облігаціях встановлюється на рівні облікової ставки Національного банку України.
Погашення основної суми боргу по невідшкодованому ПДВ за отриманими облігаціями здійснюватиметься шляхом проведення виплат кожні шість місяців протягом строку обігу облігацій в розмірі 10% номінальної вартості облігації. Різниця між номінальною вартістю облігації та загальною сумою виплат з поступового погашення основної суми боргу становитиме амортизаційну вартість облігації, на яку нараховуватимуться та виплачуватимуться відсотки кожні шість місяців протягом строку обігу облігацій.
Оформлення облігацій внутрішньої державної позики прирівнюється до отримання платником податку бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на рахунок платника ПДВ.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві