Допомога воїнам АТО Солом'янськими податківцями
Україна переживає складні часи і тому кожний з нас не повинен залишатися байдужим. Наш обов'язок допомагати захисникам нашої країни не тільки матеріальною, а і медичною допомогою.
Так, нещодавно, завітавши до Головного військового клінічного госпіталю, податківці Солом'янського району та податкової міліції прийняли участь у благодійній акції «Врятуй життя воїну АТО», здавши кров для поранених бійців. Цей вчинок всіх нас об'єднує в одну велику та непереможну родину, адже багато співробітників вирішили віддати частинку себе, а саме кров, яка є необхідною для героїв АТО.
Працівники здавали кров безоплатно та за власним бажанням. Відгукнулось на акцію багато людей, які не залишаються байдужими щодо майбутнього України. Перед здачею крові, кожен працівник пройшов ретельну перевірку на загальне самопочуття та безпечність складу крові.
Врятувати життя це благородна справа, яка дає змогу об'єднати всю Україну в єдину.
Україна є сильна та незалежна держава!
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Сплата транспортного податку при зміні власника
Об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, які використовувались до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см (пп. 267.2.1 п. 267.2 с. 267 ПКУ).
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування (п. 267.4 ст. 267 ПКУ).
Транспортний податок сплачується у строки:
- фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
- юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації (пп. 267.8.1 п. 267.8 ст 267 Кодексу.
У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об'єкт.
При цьому, контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (пп..267.6.5 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).
Разом з тим, за об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.
Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року юридичною особою, то такий платник податку повинен надати контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт (пп.. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).
У випадку придбання транспортного засобу протягом року фізичною особою, податок також сплачується починаючи з місяця, у якому виникло право власності на такий об'єкт згідно з надісланим контролюючим органом новому власнику податковим повідомленням-рішенням у встановлений Кодексом строк.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність про книгу облік доходів і витрат
Відповідно до п. 178.6 ст.178 Податкового кодексу України фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності.
Форма такого обліку та порядок його ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зокрема, форму Книги, яку ведуть фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність та Порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013р. № 481.
Згідно зі ст. 121 Податкового кодексу незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської і статистичної звітності, інших документів з питань обчислення та сплати податків і зборів протягом не менш як 1095 днів та/або ненадання платником податків контролюючим органам документів чи їх копій тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн.
Водночас за неведення або неналежне ведення обліку доходів і витрат до фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, застосовується попередження або накладається штраф у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 136 грн) відповідно до ст. 164¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення. Такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 136 грн).
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Податок на доходи фізичних осіб та військовий збір при отриманні нецільової благодійної допомоги у 2015 році
У разі якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їх заявами у зв'язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою.
Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового Кодексу України, встановленого на 1 січня такого року (у 2015 році – 1710 гривень).
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовим збором, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує – 1710 грн., а в частині її перевищення є об'єктом оподаткування ПДФО і військовим збором на загальних підставах.
Зазначені норми визначені пп. 170.7.3 ст. 170, пп. 1.2 п. 16-1 підр. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Про підсумки роботи ЦОП за 7 місяців 2015 року обговорювалось під час зустрічі із журналістами
Днями в стінах Солом'янської ДПІ було проведено зустріч начальника управління реєстрації платників та електронних сервісів Ірини Павук із засобами масової інформації, а саме представником газети «Посередник». Тема заходу - «Підсумки роботи Центру обслуговування платників за 7 місяців 2015 року».
Ірина Павук розповіла представнику мас-медіа про здобуті напрацювання Центру обслуговування платників за січень-липень 2015 року.
З початку року надано 439 205 послуг, з них: адміністративних послуг – 360 709 ; інформативно-консультаційних послуг – 56 376; послугами електронного цифрового підпису скористались – 2 405 платників.
Зокрема, за 7 місяців 2015 року Центром надано 56 376 усних консультацій, з наступних напрямків:
• податкового законодавства – 36377;
• організації та провадження підприємницької діяльності – 1124;
• ЄСВ – 8172;
• програмного забезпечення електронної звітності – 10703.
З метою активного залучення учасників оцінювання якості надання послуг у Центрі постійно проводиться електронне анкетування за допомогою розташованої біля місця консультанта-модератора електронної книги та письмове анкетування, до якого залучає також консультант-модератор. За січень-липень 2015 року заповнено 496 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи ЦОП.
В Центрі обслуговування платників забезпечено трансляцію актуальної інформації на швидкоплинному рядку.
Громадяни та суб'єкти господарювання можуть безкоштовно та швидко отримати електронні ключі в Центрі сертифікації ключів, що знаходиться безпосередньо в ЦОП. На протязі 7 місяців 2015 року до оформлення договорів на здачу звітів в електронному вигляді залучено 2405 платників.
У першому залі Центру обслуговування платників 3 комп'ютери підключені до мережі Інтернет із завантаженим необхідним програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснити повний цикл підготовки та відправки до ДПІ звітності. Організовано проведення тренінгів з платниками податків щодо подання звітності в електронному вигляді до Центрального порталу прийому звітності 'МДЗ України' та допомога у відправці Договору про визнання електронних документів юридичних/фізичних осіб, користуванню програмами «Податкова звітність» (OPZ) та «Соната».
«Надання адміністративних послуг є одним з найважливіших завдань у взаємовідносинах податкових органів з платниками податків», - такими словами закінчила зустріч Ірина Анатоліївна.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Питання звернення громадян та доступу до публічної інформації розглядалися на «гарячій лінії»
Нещодавно було проведено черговий сеанс телефонного зв'язку „гаряча лінія" з в.о. завідувача сектору організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації Лущик Альоною Василівною на тему: «Організація розгляду звернень та доступу до публічної інформації».
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу зв'язку "гаряча лінія":
1. Які строки розгляду звернень громадян ?
Строки розгляду звернень громадян обчислюються у календарних днях, починаючи з дня реєстрації таких звернень. Датою виконання звернення громадян є дата реєстрації відповіді на нього.
Звернення розглядаються та вирішуються у строк не більше одного місяця із дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові й неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх реєстрації.
2. Які вимоги встановлено для письмових звернень громадян?
Звернення громадян мають бути оформлені відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян». У зверненні зазначаються прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина та викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (групою заявників) із зазначенням дати.
3. Який максимальний строк розгляду звернень громадян?
Загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 календарних днів.
4. Скажіть, будь-ласка, що таке публічна інформація та запит на інформацію?
Згідно зі статтею 1 Закону України від 13.01.11 №2939 „Про доступ до публічної інформації" публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.
Відповідно до статті 19 Закону № 2939, запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
5.Обов'язкові реквізити Запиту на публічну інформацію?
Запит повинен містити:
- ПІБ (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку (якщо такий є);
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено Запит на публічну інформацію, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання письмового Запиту.
6. Строк розгляду Запитів на публічну інформацію?
Відповідь на Запит на публічну інформацію надається не пізніше п'яти робочих днів з дня його отримання відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві